​متولیان فرهنگی خلاقیت داشته باشند/ غفلت در اجرای برنامه های فرهنگی اشتباه است

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید خلاقیت داشته باشند گفت: معطل نگهداشتن انجام کارهای فرهنگی و غفلت از آن به دلیل نبود پول و اعتبار، تفکری اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (پنج‌شنبه، 22 مهر) در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودسر اظهار داشت: تربیت بشر هدفی است که انبیاءالهی، بزرگان و اندیشمندان و عالمان جهان برای تحقق یافتن آن در جامعه تلاش‌ها و کوشش‌های زیادی کرده‌اند.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه فرهنگ ضعیف عمل می‌شود عنوان کرد: چنین ضعف‌هایی نمود بارزی در سطح جامعه پیدا می‌کند و افرادی که عامل به معروف و ناهی از منکر در سطح جامعه هستند باید در درجه نخست بتوانند خودشان را مدیریت کنند.

 

صفری ملک میان فرهنگ عمومی جامعه را چیزی جدا از فرهنگ دینی ندانست و با تاکید بر اینکه این دو مؤلفه در ساختار جامعه اسلامی به همدیگر عجین هستند ابراز داشت: کشورهای پیشرفته غربی به لحاظ تکنولوژی توسعه پیدا کرده‌اند اما می‌بینیم که از حیث اخلاقی و تربیتی پیشرفت و دستاوردی نداشته‌اند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی را از تمام اعضای این مجموعه خواستار شد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای فرهنگ عمومی و بسترسازی برای ارتقاء مصادیق آن از جمله مهم‌ترین کارها و اقداماتی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

 

وی مشخص شدن چگونگی نقش‌آفرینی آموزش و پرورش که خود دارای جامعه هدف بزرگی است را یکی از مواردی که باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گیرد خواند و گفت: حتی باید نقش دستگاه‌هایی مانند صنعت و معدن، کمیته امداد، بهزیستی، مساجد یا مجموعه‌هایی مثل بسیج خواهران هم در این شورا مشخص و کاملا تبیین شود.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان خارج کردن مساجد از حالت انزوا و پویاتر ساختن آن‌ها را از جمله موضوعاتی که می‌تواند در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود، ذکر کرد و افزود: مسجد خانه اول مسلمانان است بنابراین باید بستر و شرایطی ایجاد شود که مردم، جوانان و هر صنفی بتواند راحت به آن رفت و آمد داشته باشد و از مواهبش بهره‌مند شوند. 

 

صفری ملک میان آموزش دادن فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی به همه آحاد جامعه را امری مهم ارزیابی کرد و یادآور شد:‌ هر کدام از اعضای حاضر در شورای فرهنگ عمومی باید برای جامعه هدف خود برنامه‌ریزی کنند تا بستر لازم برای اجرای مصوبات شورا ایجاد شود از طرفی معتقدم کار فرهنگی به خلاقیت و برنامه‌ریزی متولیان آن نیاز دارد.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس معطل نگهداشتن فعالیت‌ فرهنگی به بهانه نبود پول و اعتبار را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشورمان اعتبار و پولی برای کار فرهنگی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد در سطح وزارتخانه‌هاست بنابراین نباید منتظر تزریق منابع بمانیم بلکه می‌شود با برنامه‌ریزی و کار جهادی در این حوزه کارهای اثربخشی انجام داد.

کد خبر 1104833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha