اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار به طرح های نیمه تمام فارس

آیت الله رئیسی گفت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای به اتمام رسیدن طرح های نیمه تمام فارس اختصاص داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، شامگاه امروز (پنج شنبه ۲۲ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران استان فارس و با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امروز توفیق زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و دیدار با مردم پرتلاش و فرهنگ دوست فارس را داشتم.

رئیس جمهوری افزود: فارس مهد تمدن و هنر و ادبیات فارسی است که نمود آن در حرم سوم اهل بیت (ع)، حافظ و سعدی و تخت جمشید است.

وی اضافه کرد: دیدار با مدیران استان فارس توفیقی بود و قبل از سفر به فارس بررسی های کارشناسانه با مشورت با استاندار فارس و نماینده ولی فقیه در استان انجام شد که در آبرسانی، گردشگری و ... متوجه وجود طرح های نیمه تمام شدیم و تصویب یکصد طرح در فارس انجام شده است.

رئیس جمهوری اعلام کرد: حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های ضروری فارس تصویب شد و در حوزه استانی و ستادی ریاست جمهوری این مصوبات پیگیری خواهند شد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: کمیته خشکسالی و شورای عالی آب برای آبرسانی در استان فارس و سایر استان ها تشکیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران استان فارس باید پیگیر انجام و اجرای این مصوبات و بودجه های اختصاص داده باشند و فارس به عنوان یک قطب فرهنگی و تمدنی در پرتوی خاندان عصمت و طهارت (ع) و توسعه گردشگری مذهبی و سلامت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

رئیس جمهوی با اشاره به فارس به عنوان قطب کشاورزی گفت: رتبه اول فارس در زمینه برخی محصولات کشاورزی باید حفظ شود و در زمینه محصولات بیشتر این رتبه ایجاد شود و بانک ها نیز باید نقدینگی را به سمت تولید سوق دهند.

وی تصریح کرد: توجه به معیشت مردم نباید موجب شود تا توجه به فرهنگ و نمادهای فرهنگی مغفول بماند و برای رفع مشکلات فرهنگی و گردشگری در فارس اعتبارات لازم در نظر گرفته می شود که حدود یکصد میلیارد تومان است.
 

کد خبر 1104880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha