همایش بین المللی زنان اورآسیا با حضور هیاتی از ایران در سنت پترزبورگ

سومین همایش بین المللی زنان اورآسیا با عنوان «زنان: ماموریت جهانی در واقعیت جدید» با حضور هیاتی از نمایندگان زن مجس شورای اسلامی ایران در سنت پترزبورگ روسیه آغاز بکار کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سومین همایش بین المللی زنان اورآسیا با عنوان «زنان: ماموریت جهانی در واقعیت جدید» با حضور هیاتی از نمایندگان زن مجس شورای اسلامی ایران در سنت پترزبورگ روسیه آغاز بکار کرده است. تقویت همکاری بین المللی به منظور ارتقای نقش زنان در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و همچنین رویکردهای جدید برای حل مسائل جهانی در واقعیت های جدید از اهداف این همایش اعلام شده است.  موضوع اصلی سومین مجمع زنان اوراسیا به نقش زنان در ساختن آینده ای پایدار و امن اختصاص داده شده است  .

ارائه ها موضوعات مهمی مانند سلامت کارگران زن، ایمنی، کیفیت زندگی و مشارکت اقتصادی زنان پس از مرخصی زایمان و موضوع کودکان و پرورشگاهها در این همایش برجسته شد.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  متشکل از خانم ها فاطمه قاسم پور، عفت شریعتی کوهبنانی و شیوا قاسمی پور، به ترتیب، رئیس و اعضای  فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، به دعوت رسمی شورای فدراسیون روسیه، برای شرکت در این همایش که ۲۳ مهرماه سال جاری در شهر سنت پترزبورگ برگزار می گردد، به روسیه سفر کرده است.
 

همایش بین المللی زنان اورآسیا با حضور هیاتی از ایران در سنت پترزبورگ




هیات پارلمانی کشورمان در نشست عمومی این همایش شرکت و طی آن خانم فاطمه قاسم پور سخنرانی کرد این هیات همچنین در دو برنامه دیگر از این همایش با عناوین: زنان خواهان حفظ سیاره: ساختن آینده، و زنان در توسعه کارآفرینی اجتماعی، شرکت کردند.

 

همایش بین المللی زنان اورآسیا با حضور هیاتی از ایران در سنت پترزبورگ


در این همایش بین المللی با برگزاری جلسات عمومی، مباحث استراتژیک و موضوعی، گفت و گو ها در باره ماموریت زنان در شکل گیری دستور کار جدید صلح و اعتماد، جامعه سالم، حفظ کره زمین، تحولات اجتماعی، دیجیتالی شدن و توسعه اقتصادی مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

این مجمع هم به صورت رو در رو و حضوری و هم با استفاده از فرمت های مدرن مانند کنفرانس های تلویزیونی و پخش آنلاین در حال برگزاری است.

کد خبر 1104909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha