کشف ۳۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و روانگردان در مازندران

مظفری از کشف ۳۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و روانگردان در سال جاری توسط دستگاه های کاشف در استان خبر داد و گفت: امروز شاهد مراسم امحای ۱۴۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و روانگردان نماد و مظهر مقابله و کاهش عرضه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد مظفری» امروز(۲۲مهر) در مراسم امحای 1400 کیلو انواع مواد مخدر و روانگردان در شهرستان نکا، از کشف 3700 کیلو انواع مواد مخدر و روانگردان در سال جاری توسط دستگاه های کاشف در استان خبر داد و اظهار کرد: امروز مواد مخدر ابزار اصلی جنگ نرم و خاموش است که نیروی فعال جامعه را نشانه رفته است .

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود : بر اساس اعلام دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل سالانه بیش از 9000 تن مواد مخدر در افغانستان تولید می شود و در سال 2020 بیش از 1114 تن انواع مخدر و 20 تن متامفتامین(شیشه) در جمهوری اسلامی ایران کشف شده است .

 

مظفری، مواد مخدر را پایه و علت اصلی بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله همسرآزاری، طلاق، سرقت، قتل و خشونت و جرایم منکراتی اعلام کرد و افزود : 70 درصد زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط با جرایم مواد مخدر در زندانها هستند و اگر واقعا آسیب های حوزه مواد مخدر کنترل و مدیریت شود بسیاری از آسیب های دیگر نیز حل می شود .

 

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی از نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار و امنیت یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی پرچمدار اصلی مبارزه با مواد مخدر در جهان است و تقدیم 3800 شهید و 12 هزار جانباز خود بهترین مدرک و سند برای پیشتازی جمهوری اسلامی در این مبارزه همه جانبه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ است .

 

مظفری تصریح کرد: کاهش عرضه و کاهش تقاضا دو رویکرد اصلی و مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی است و مراسم امحای مواد مخدر نماد و مظهر مقابله و کاهش عرضه است.

 

وی همچنین از آغاز فعالیت بیش از 2000 کانون یاریگران زندگی در هفته گذشته در مازندران خبر داد و افزود: فعالیت این کانون ها نماد کاهش تقاضا و توسعه و تقویت فعالیت های پیشگیری و فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی و پرهیز از رفتارهای پر خطر است.
 

کد خبر 1104919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha