غیبت و بدگویی اعمال صالح فرد را تحت الشعاع قرار می دهد

حجت‌الاسلام سرلک به بیان تأثیر غیبت و بدگویی در اخلاق فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: غیبت و بدگویی اعمال صالح فرد را تحت الشعاع قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «مهدی سرلک»، امروز(22مهر) در نشست مجازی مباحث اخلاق فردی، اجتماعی و اداری ویژه مدیران، کادر، اساتید، مشاوران، دانش‌آموختگان، مبلغان و طلاب مدارس علمیه خواهران لرستان که با موضوع تأثیر بدگویی در اخلاق فردی و اجتماعی در بستر کوثرنت و سامانه سیما معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان برگزار شد، گفت: ترویج ارزش ها در جامعه نیازمند فرهنگ سازی و تبلیغ به موقع و مؤثر است.

 

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه گاهی مواقع اعمالی همچون دروغ گویی و غیبت دیگر اعمال فرد را تحت تأثیر قرار می دهد، افزود: در این راستا کنترل زبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی در ادامه یادآور شد: فردی که اهل نماز، عبادت و کارهای خیر است، اما قادر به کنترل و مدیریت زبان خود نیست همه اعمال صالح او تحت‌الشعاع زبانش قرار می‌گیرد.

 

حجت الاسلام سرلک بر ضرورت دوری از غیبت و بدگویی تأکید کرد و ادامه داد: قرآن از این عمل به خوردن گوشت برادر مرده تعبیر می‌کند.

 

وی ادامه داد: همان‌گونه که آتش هیزم را می‌سوزاند غیبت هم اعمال صالح انسان را می‌سوزاند و خاکستر می‌کند.

 

امام جمعه الیگودرز بیان داشت: به فرموده امام جعفر صادق(ع) اگر کسی در مسیر غیبت با آبروی یک انسان بازی کند و هدفش این باشد که او را از چشم مردم بیندازد و مردم را نسبت به وی بدبین کند، خدای متعال این شخص غیبت‌کننده را از ولایت خود خارج می‌کند و چنین شخصی را حتی شیطان نیز نمی‌پذیرد.

کد خبر 1104931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha