تسهیلگری و محرومیت زدایی  در دستورکار جمعیت هلال احمر قرار دارد

خدادادی گفت: علاوه بر امدادرسانی ها، تسهیلگری و محرومیت زدایی با جلب مشارکت‌های مردمی در دستورکار جمعیت هلال احمر استان قرار گرفته است.

«علی خدادادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به عملیات های امدادرسانی به خانواده های آسیب دیده از زلزله های به وقوع پیوسته در شهرستان‌های اندیکا و ایذه با توجه به آمار و ارزیابی های صورت گرفته اظهار کرد: حاصل تلاش های شبانه روزی نجاتگران جمعیت هلال احمر تاکنون امدادرسانی به پنج هزار و ۲۴۰ آسیب دیده از زلزله در این مناطق صورت گرفته ولی با توجه به اینکه منطقه دارای بافت عشایری است و این امکان وجود دارد که هنوز تعدادی از عشایر در حال بازگشت از ییلاق باشند با همکاری دهیاران و بخشداران امکانی  برای ارائه خدمات امدادی به این قشر (لکه گیری موارد امدادرسانی نشده) در نظر گرفته شد.  

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: این امدادرسانی ها در سه قالب توزیع -اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت، ست ظروف، والور، فانوس، نایلون پوششی و بشکه های نگهداری آب -بسته های غذایی شامل برنج ،حبوبات، کنسروجات، چای، قند و شکر و - اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودر لباسشویی و دیگر اقلام بهداشتی در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد: چندین سورتی پرواز نیز توسط دو بالگرد امدادی این جمعیت در روند امدادرسانی به روستاهای صعب العبور و متأثر از زلزله اندیکا نقش موثری داشته است.

 

خدادادی با اشاره به محرومیت در این مناطق نگاه جمعیت هلال احمر استان به محرومیت زدایی که از سال های گذشته نیز صورت پذیرفته و ضرورت جلب مشارکت‌های مردمی در کمک رسانی به اهالی مناطق کم برخوردار و تقویت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در این مناطق عنوان کرد: این جمعیت با اعلام کد #۶۱*۱۱۲* و یا شماره کارت 9996-9999-3379-6104 پویش همدلی و مهربانی جهت دریافت کمک های مردمی به زلزله زدگان شهرستان اندیکا را راه اندازی کرده و از خیرین دعوت می شود با پیوستن در این پویش در این امر خداپسندانه و بشردوستانه شریک و سهیم شوند.

 

وی بر توانمندسازی اقشار ساکن در این مناطق و محرومیت زدایی با بهره گیری از خانه های هلال جهت توزیع عادلانه و دقیق اقلام اهدایی تاکید کرد و ادامه داد: این امر نیازمند شکل گیری و توسعه خانه‌های هلال است هرچند که تعدادی از این خانه ها در مناطق تحت تأثیر موجود است ولی این تعداد کافی نیست و لازم است با همکاری دهیاری ها، شوراهای روستاها و بخشداران تعداد خانه های هلال افزایش یابد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: نقش خانه های هلال به ویژه در زمینه های آموزش های پیشگیرانه و امدادی به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوادث،کاهش سطح خطر پذیری و افزایش تاب آوری بسیار حائز اهمیت است.

 

وی اذعان کرد: در شرایط حال حاضر تهدیداتی از قبیل پوشش آنتن دهی، تامین آب شرب، احداث مسیرهای دسترسی مناسب، نبود سرپناه مناسب و یا عدم استحکام کافی آنها در بارندگی های پیش رو  و پس لرزه ها به ویژه برای گروه های آسیب پذیر از جمله سالمندان و کودکان، نیاز به علوفه و سیستم های گرمایشی وجود دارد که شناسایی شده و امید است با همکاری مجموعه های مختلف و خیرین با برنامه‌ریزی و پرهیز از موازی کاری در قرارگاه امدادرسانی تشکیل شده نسبت به مرتفع کردن آنها اقدام شود.

 

خدادادی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر در این خصوص نیز با تسهیل گری می تواند زمینه هدایت و ورود نیروهای جهادی و خیرین را به منظور انسجام بیشتر و هدفمندتر و توزیع اقلام از طریق خانه های هلال را فراهم کند.

 

وی با اشاره به آسیب رسیدن به سازه های تعدادی از مدارس بر اثر وقوع زلزله یاد آور شد: با توجه به اهمیت دایر ماندن کلاس های درس و مدارس، مقرر شد سرپناه های موقتی با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش عشایری شهرستان اندیکا در نظر گرفته شود.

 

کد خبر 1104947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha