ایجاد اشتغال برای جوانان و رفع بیکاری اولویت دولت سیزدهم است

آیت الله رئیسی گفت: تمام مسئولان نظام اسلامی و مدیران و سازمان ها باید در ایجاد اشتغال سهم موثری داشته باشند و اشتغال و رفع بیکاری جوانان اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «سید ابراهیم رئیسی»، امروز (پنج شنبه ۲۲ مهر) در ادامه سفر خود به استان فارس با حضور در مسجد جامع شهدای شیراز در جمع علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم، گفت: از ابتدای سفر خود به استان فارس در جمع مردم فهیم بوده ام و از لطف عشایر فارس بهره مند شده ام.

 

رئیس جمهوری در این دیدار مردمی افزود: مایه خرسندی است که در جمع علما، جوانان و ... هستم و قرآن کریم و کتب الهی و وجود حضرت محمد (ص) بهترین نعماتی هستند که در اختیار داریم.

 

وی اضافه کرد: رشد و نمو لازمه حیات است اما حیات انسانی و الهی والاتر است و جایگاه والای انسانیت مهم است.
آیت الله رئیسی با اشاره به لزوم فرا گرفتن قرآن بیان کرد: عظمت حافظ شیرازی از عظمت قرآن است و یک عارف الهی است و ملاصدرای شیرازی و ... در پرتوی قرآن و حیات انسانی به این جایگاه رسیده اند.

 

وی ادامه داد: ۱۵ هزار شهید گلگون کفن فارس در پرتوی فراگیری قرآن و بهره گیری از هدایت الهی به این مرتبه رسیده اند و پیام شهیدان که ما را فرا می خوانند باید شنید و برای سعادت دنیا و آخرت راهیان نور باشیم.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: داشتن بینش و دانش الهی هیچ منافاتی با رفاه اجتماعی ندارد که فریاد قرآن کریم و انبیای الهی نیز بوده است و انسان با زندگی برخوردار از عدالت می تواند صاحب سعادت شود و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جبران عقب افتادگی هایی همچون اجرای عدالت در کشور است.

 

وی افزود: چهره ۳۶ شهرستان فارس نسبت به قبل از انقلاب تغییر کرده و توسعه باید در راستای اجرای عدالت محقق شود و نیازمندی ها و برخورداری های فارس باید شناخته شود و مورد استفاده و یا رفع قرار بگیرد.

 

رئیس جمهوری تصریح کرد: محوریت دولت سیزدهم اجرای عدالت و شناخت محرومیت ها و جبران آنهاست و فارس قطب کشاورزی، معادن، گردشگری، خدمات، بازرگانی و تجارت است و با سرمایه های جوانان نباید با مشکل بیکاری مواجه شود و امروز بیکاری مشکل جوانان فارس بود که به گوش ما رساندند و دولت باید برای جوانان اشتغال ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: تمام مسئولان و بخش های فارس برای ایجاد اشتغال باید تلاش کنند و تمام بخش های نظام اسلامی باید حس ایجاد اشتغال داشته باشند.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به توسعه واکسیناسیون عمومی گفت: کسب و کارها پس از این آباد خواهد شد.

 

کد خبر 1104961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha