آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار رویکرد جدید سازمان آموزش فنی حرفه‌ای است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر حرکت به سمت ارائه آموزش‌های مهارتی تقاضا محور و متناسب با نیاز بازار کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت گاز استان که به منظور تربیت نیروی کار فنی و متخصص حوزه گاز انجام شد، با اشاره به رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مبنی بر حرکت به سمت ارائه آموزش‌های مهارتی تقاضا محور و متناسب با نیاز بازار کار اظهار کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با انجام نیاز سنجی‌های بازار کار در حوزه‌های گوناگون و جمع بندی آن برنامه‌ریزی خود را برای ارائه آموزش‌های مهارتی هدفمند با توجه به مزیت‌های و پتانسیل‌های هر منطقه کرده است.

 

 


احمدی افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری صورت گرفته با شرکت گاز استان کردستان امروز شاهد انعقاد تفاهم نامه همکاری با هدف تربیت نیروی متخصص و کارآمد و تامین نیروی کار مورد نیاز شرکت گاز استان خواهیم بود.

 

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اعلام کرد: تخصيص فضاي مناسب جهت كارگاه، استقرار تجهيزات و كلاس آموزشي در طي اجراي تفاهم نامه، ارائه گزارش عملكرد از خدمات ارائه شده حسب درخواست شركت، نگهداشت تجهيزات در طول مدت اجراي تفاهم نامه، تعيين و ابلاغ تعرفه اجراي دوره‌هاي آموزشي به صورت سالانه و فراهم آوردن نيازها و امكانات تاسيساتي و اداري با هزينه اداره کل از جمله تعهدات این اداره کل در این تفاهم نامه همکاری است.

 

 

احمدی افزود: كليه تجهيزات كارگاهي موضوع اين تفاهم نامه به صورت اماني از سوي شركت در اختيار اداره کل قرار مي‌گيرد و اداره‌کل موظف است پس از انقضاي تفاهم نامه، با در نظر گرفتن استهلاك و فرسودگي متعارف ناشي از بهره‌برداري آموزشي به تشخيص شركت، نسبت به عودت تجهيزات اقدام نمايد.

 

 

وی، نظارت بر اجرای به موقع و باکیفیت دوره آموزشی، برگزاری آزمون در زمان مقرر و بدون تأخیر زمانی به شرط پرداخت هزینه‌های قانونی توسط شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی، صدور گواهینامه مهارت برای قبول شدگان در آزمون‌های تئوری و عملی براساس استانداردهای مورد تقاضای شرکت گاز و به شرط پرداخت هزینه‌های قانونی توسط قبول شدگان شرکت کننده در آزمون‌های دوره‌های آموزشی وفق ضوابط و مقررات و پرداخت حق بیمه حوادث کارآموزان و مربی را از جمله تعهدات این اداره‌کل در این تفاهم نامه همکاری ذکر کرد.

 

 

ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی در جهت ارتقاء سطح مهارتی پرسنل شاغل در شرکت گاز

 

 

احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان نیز با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی در جهت ارتقاء سطح مهارتی پرسنل شاغل در شرکت گاز و تربیت نیروی متخصص و کارآمد مورد نیاز حوزه گاز استان و همچنین گستردگی فعالیت این شرکت در استان اظهار داشت: در استان کردستان بالغ بر 570 هزار مشترک فعال با بیش از 12 هزار کیلومتر شبکه گاز رسانی ایجاد شده است.

 

 

وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های شرکت گاز استان کردستان تربیت نیروی متخصص و کارآمد برای فعالیت در این حوزه به وضوح قابل روئیت است که بهترین و مطمئن ترین راه برای دستیابی به این هدف مهم فراگیری آموزش‌های مهارتی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان است.

 

 

فعله‌گری مشاركت در تامين، تخصیص، راه‌اندازی و تعمیرات تجهيزات، ابزار آلات و فضای کارگاهی موجود در کارگاه و تامین موادمصرفی مورد نياز كارگاه‌های آموزشی، الزام پيمانكاران طرف قرارداد شركت به اجراي دوره‌هاي آموزشي پرسنل شاغل خود از طريق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان را از جمله تعهدات شرکت گاز استان کردستان در این تفاهم نامه همکاری ذکر کرد.

 

 

وی ارائه كمك مشاوره‌اي در نگهداري و بهره‌برداري تجهيزات موجود در كارگاه در صورت نياز، تأمین تجهیزات، ابزار و مواد مصرفی مورد نیاز جهت برگزاری آموزش عملی ومشارکت در تامین وتربیت مربیان اداره‌کل جهت انجام آموزش و برگزاری آزمون را از دیگر تعهدات شرکت گاز استان کردستان در این تفاهم نامه همکاری اعلام کرد.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تصریح کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری دو سویه بتوانیم گامی مهم و موثر را در راستای توسعه و گسترش بیش از پیش خدمت رسانی به مشترکین گاز استان برداریم.

 

 

گفتنی است در این آئین تفاهم نامه همکاری با امضاء احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز و سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان رسماً به مدت یک سال شمسی منعقد شد .

کد خبر 1104988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha