شهدای محراب ستارگان فروزان آسمان دیانت و علم بودند

آیت الله علما، گفت: شهدای محراب ستارگان فروزان دیانت و علم و الگوی های بزرگی برای جامعه بودند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه در کنگره بزرگداشت شهید آیت اله اشرفی اصفهانی که با حضور حجت الاسلام و المسلیمن حاج علی اکبری ، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور، بیت چهارمین شهید محراب ،استاندار کرمانشاه، ائمه جمعه سراسر استان و مدیران برخی دستگاه های اجرایی استان، برگزار شد، بر ضرورت شناخت ابعاد علمی و معرفتی شهدای محراب تأکید شد.

 

آیت الله مصطفی علما  با اشاره به سالروز سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه گفت: سفر تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به کرمانشاه که منشأ برکات و خیرات زیادی برای استان کرمانشاه بود و همواره آن سفر در ذهن مردم استان جاودان و شکوهمند باقی مانده است.

 

امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: ابتکار بسیار مهم شورای سیاستگذاری  ائمه جمعه، در راستای برگزاری کنگره شهدای محراب، بسیار قابل توجه و عالمانه است زیرا شهدای محراب ستارگان فروزان علم و دیانت بودند.

 

وی پیرامون شخصیت شهید اشرفی اصفهانی تصریح کرد:  شهید اشرفی اصفهانی به رغم مشکلات در کرمانشاه ماندند و کرمانشاه و انقلاب را مدیریت کردند و توانستند منشأ خدمات بزرگ علمی برای حوزه های علمیه باشند. 

 

آیت الله علما  تأکید کرد: روحانیت همواره در کنار مردم و بامردم بوده است و مشکلات مردم را مرتفع می کردند و شهید اشرفی اصفهانی در دفاع از انقلاب، امام راحل را سرلوحه کار خود قرار داده بود، لذا می بینیم  در دوران دفاع مقدس لباس رزم می پوشید و در جبهه های نبرد حق علیه باطل، با عث روحیه و دلگرمی رزمندگان اسلام می شدند. 

 

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت شهدای محراب گفت: وقتی شهدای محراب و روحانیت را شهید کردند خواستند پر و بال امام راحل را بشکنند وجلو نفوذ نهضت حضرت امام را بگیرند.

 

 اطلاعیه حضرت امام برای شهادت شهید اشرفی خاص و قابل توجه و تأمل بود، امام می فرمایند: "اینجانب یکی از ارادتمندان این شخص والا مقام بوده و هستم" و این جنس سخنان بسیار مهم و اثر بخش است و باید برای همه ما اهمیت شهیدای محراب و شهید اشرفی برجسته شود.

کد خبر 1105042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha