اشتغال‌زایی بیش از ۷۰ نفر از اعضا توسط انجمن نابینایان و کم‌بینایان

عظیمی گفت: بیش از ۷۰ نفر از اعضا توسط انجمن نابینایان و کم‌بینایان از بدو تاسیس این انجمن تا به امروز اشتغال‌زایی شده که ۳ نفر از این تعداد در ۶ ماهه سال‌جاری اتفاق افتاده است.

«عبدالمناف عظیمی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، گفت: بیش از 70 نفر از اعضا توسط انجمن نابینایان و کم‌بینایان از بدو تاسیس این انجمن تا به امروز اشتغال‌زایی شده که 3 نفر از این تعداد در 6 ماهه سال‌جاری اتفاق افتاده است.

رئیس انجمن نابینایان و کم‌بینایان آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه مشکلان این قشر بیش از پیش است و اگز امکانات فراهم شود ما می‌توانیم افراد بیشتری را توانمند کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکثرا معلولان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: متاسفانه بدلیل نبود امکانات شعبه انجمن نابینایان و کم بینایان استان در شهرستان های نقده و میاندوآب تعطیل شده و 2 شهرستان تکاب و شاهین دژ نیز اصلن شعبه ایی برای فعالیت نداشتیم.

این مسئول ادامه داد: انتشارات بریل و دیجیتال ارومیه که در دهه فجر سال  99 مجوز فعالیت رسمی خود را از ارشاد گرفته بود بدلیل عدم حمایت مالی و تهیه چسب گرم هنوز غیرفعال است و اگر مشکل  انتشارات بریل و دیجیتال ارومیه حل شود، 5 استان کتابهایشان را جهت چاپ به استان ما خواهند فرستاد که ظرفیت خوبی است.

وی با بیان اینکه کتابخانه انجمن نابینایان و کم بینایان استان در حال حاضر 8‌هزار عنوان کتاب صوتی و گویا با 150 نفر عضو فعال دارد، اظهار کرد: در این کتابخانه بجز اینکه ما کتاب به نابینایان و کم بینایان استان امانت می‌دهیم، برگزاری کلاس‌های کامپیوتر، ICDL، زبان انگلیسی و بریل آموزشی از جمله دیگر فعالیت این کتابخانه است.

عظیمی بزرگترین مشکل دانش آموزان نابینا و کم‌بینا را ناقص‌بودن کتاب‌های درسی آنها عنوان کرد و گفت: کتابهای دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا ناقص است و باید شرایط طوری فراهم شود که کتاب‌های این دانش‌آموزان قبل آغاز سال تحصیلی به دستشان برسد و در این زمینه نیز توافقاتی با اداره کل آموزش و پرورش انجام داده‌ایم.

عظیمی اظهار کرد: نابینایان و کم‌بینایان در زمینه ایاب وذهاب با مشکلات سنگینی مواجه هستند و متاسفانه در وسایل حمل‌ونقل عمومی برای رفت‌وآمد این عزیزان تدابیری اتخاذ نشده است.

وی در ادامه در مورد فعالیت های ورزشی این انجمن نیز گفت: ساختمان ورزشی مختص نابینایان و کم بینایان استان آماده است و در صورت حمایت و توجه ویژه مسئولین بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس انجمن نابینایان و کم‌بینایان آذربایجان‌غربی ادامه داد: اخیرا مسابقات ورزشی در 2 رشته به مناسبت رو جهانی عصای سفید برگزار خواهد شد که تیم «گل بال» بانوان و تیم دوومیدانی  آقایان و بانوان ارومیه جهت شرکت در این مسابقات به شهرهای محل برگزاری اعزام خواهند شد.

 

 

 

کد خبر 1105047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha