دشمنان با ادامه برجام به دنبال براندازی نظام هستند

حجت الاسلام شمس الدین هفته وحدت را در پیش برد اهداف امت اسلامی و شکست دشمنان بسیار با اهمیت دانست و گفت: دشمنان با ادامه برجام براندازی نظام را دنبال می کند اما در شرایط فعلی دولت عملگرا خواستار تحقق منافع مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی ، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » در خطبه های نماز جمعه امروز ( 23 مهر) با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام پیش رو اظهار داشت: هفته وحدت در پیشبرد اهداف امت اسلامی و شکست دشمنان بسیار با اهمیت است و دشمنان همواره به دنبال اختلاف و تفرقه افکنی بین امت اسلامی هستند و در سالهای اخیر شاهد آنیم که چگونه دشمنان در کشورهای اسلامی جنگ افروزی کرده اند.

 

امام جمعه انزلی افزود: جنگ هشت ساله ایران و عراق، هجوم داعش در کشورهای اسلامی نمونه هایی از این جنگ افروزی ها هستند. اگر بین جامعه اسلامی وحدت برقرار شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد زیرا در پس این نزاع ها خود خواهی حاکمان مستبد است.

 

وی سپس چند ویژگی برای وحدت اسلامی را برشمرد و تصریح کرد: وحدت باید همراه با عقلانیت باشد و در مسائل اجتماعی و سیاسی محور و مدار حاکمیت اسلامی باید بر اساس عقلانیت باشد.

 

شمس الدین بصیرت و آگاهی را دومین ویژگی وحدت اعلام کرد و گفت: مسلمانان باید بدانند که دشمن با چه ترفندی می خواهد در صفوف مسلمانان تفرقه بیندازد و سومین ویژگی همگرائی اقتصادی بین امت اسلام است که برای رفع نیازها به یکدیگر تکیه کنند نه کشورهای غیر مسلمان و معاند.

 

خطیب جمعه انزلی تاکید کرد: خوشبختانه امروز پیروزی چشمگیری در جبهه مقاومت بدست آوردیم و آمریکا در حال خروج از منطقه است، امیدواریم بزودی رژیم صیهونیستی هم روبه زوال برود.

 

وی در ادامه به رویکرد دولت جدید در خصوص برجام اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان با ادامه برجام براندازی نظام را دنبال می کند اما در شرایط فعلی دولت عملگرا خواستار تحقق منافع مردم است.

 

حجت الاسلام شمس الدین در بخش دیگری با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: نیروهای جان برکف انتظامی برای تامین امنیت کشور با وجود مشکلات و کمبودها تلاش می کنند و انتظار مردم از آنان تحقق و اجرای حدود الهی و قانون براساس عدالت و انصاف است. نیروی انتظامی باید با هرگونه تخلف در سواحل، رستورانها و اماکن عمومی برخورد کند تا شئون اسلامی برای همه یکسان اجرا شود.

 

امام جمعه انزلی در پایان خاطر نشان کرد: 23 مهر روز شهرستان بندرانزلی نامگذاری شده این روز باید مورد اقبال عمومی جامعه باشد درغیر اینصورت باید در خصوص آن تجدید نظر شود.   

 

کد خبر 1105128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha