دشمنان با سوء استفاده از نبود وحدت  مسلمانان  حاشیه امن برای خود ایجاد کرده اند

امام جمعه یاسوج گفت: دشمنان با سوء استفاده از نبود وحدت بین مسلمانان یک حاشیه امن برای خود در جهان اسلام و به ویژه منطقه خاورمیانه ایجاد کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۲۳ مهر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با تبریک فرا رسیدن سالروز امامت حضرت ولی عصر(عج)، اظهار کرد: راه آسایش و آرامش در دنیا و آخرت تقوای الهی است و خداوند وقتی دستور حرام و حلال می‌دهد و مستحبات و مکروهات را بیان می‌فرماید، همه در راستای سعادت، نیکبختی و مصلحت بندگان خدا است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: خداوند خالق عالم بوده و نیک می داند چه چیزی برای انسان ها خوب و چه چیزی بد است، اگر موجوداتی را آفریده، راه به کمال رسیدن را به آن‌ها می آموزد..

 

وی ضمن تاکید بر اینکه وجود برخی آدم‌ها ننگ است، افزود: آدمی که تجاوز به ناموس دیگران می کند، مال دیگران برای او ارزش ندارد و عبادت، حیا و حجاب برای آنها بی‌ارزش است، چنین انسان هایی ننگ جامعه بشری هستند.

 

آیت الله حسینی به مناسبت‌های مختلف و هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و یادآور شد: سرمایه‌های ما همین فرزندان هستند، زیرا آینده معنوی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و علمی کشور دست آنها است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر فرزندان خوب تربیت شوند و رشد اخلاقی، سیاسی و فرهنگی داشته باشند، آینده روشنی خواهیم داشت و اگر دچار عقب ماندگی علمی و اخلاقی شوند و فهم سیاسی و اجتماعی نداشته باشند، آینده آن ها در خطر است.

 

وی در همین زمینه، با بیان اینکه باید پیوند خوبی بین اولیا، فرهنگیان و معلمان برقرار بوده و والدین اطلاع کافی از وضعیت دانش آموزان خود در مدارس داشته باشند، ادامه داد: این پیوند به رشد تحصیلی و تربیتی کمک می کند و پایش خوبی صورت می‌گیرد.

 

آیت الله حسینی همچنین به روز تربیت بدنی و ورزش اشاره کرد و گفت: باید در ورزش، رشته‌های قهرمانی و تخصصی پیشرفت کنیم، زیرا هر چه به ورزش همگانی توجه شود جوانان در فضای سلامت با آرامش خاطر ورزش می‌کنند تا جامعه به سوی سلامت روحی، روانی و جسمی پیش رود.

 

امام جمعه یاسوج به روز ولادت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: یکی از ضرورت‌ها وحدت بین مسلمانان و امت اسلامی است، دشمن از نبود وحدت در بین مسلمانان سوء استفاده کرده و آنها را به جان هم انداخته و حاشیه امن برای دشمنان جهان اسلام ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه غرب در سایه اختلاف حکومت می‌کند، یادآور شد: امروز وقتی جهان اسلام این اندازه سرمایه انسانی و مادی دارد اما به جای مقابله با صهیونیست ها و دشمنان، در حال جنگ با خودی‌هاست.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: خونریزی‌های آل‌سعود در یمن و خونریزی‌های صدام در جنگ با جمهوری اسلامی بود که همه در راه خدمت به دشمنان اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سرنوشت کنونی عراق، سوریه و سایر بلاد اسلامی به دلیل ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، اظهار کرد: نباید هر اختلافی منجر به درگیری شود، ضرورتی به درگیری نیست در کنار هم باید زندگی کرد، چرا که مشترکات بسیاری داریم.

 

وی با اظهار تاسف از اینکه بعضی ها راه تکفیر را در پیش گرفتند و باید با چنین تفکری مقابله شود، گفت: از مذاکرات ایران و عربستان حمایت می‌کنیم تا از اختلافات جامعه اسلامی کم شود و اجازه خونریزی داده نشود.

 

آیت الله حسینی به خطرات کرونا اشاره کرد و گفت: باید واکسیناسیون را جدی بگیریم، زیرا این ویروس همچنان می‌تازد و راه مقابله با کرونا واکسیناسیون و رعایت دستورات بهداشتی است.

 

امام جمعه یاسوج با تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: این نیرو شبانه روزی برای تامین نظم و امنیت اقدام می‌کند، زیرا بدون امنیت زندگی ممکن نیست، آب خوردن هم بدون امنیت امکان ندارد تا چه رسد به کارهای بزرگ در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که نمی‌توان آنها را بدون نظم و امنیت انجام داد.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه بدون امنیت کسی آسایش ندارد و کاری نمی تواند انجام دهد، یادآور شد: امروز در لبنان شاهد درگیری هایی هستیم که به دلیل ناامنی و بی نظمی است، ولی در کشور ما پلیس با قدرت نظم و امنیت را ایجاد کرده است.

کد خبر 1105154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha