منطقه آزاد اروند ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی دارد

سردار محمد با بیان اینکه منطقه آزاد اروند ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی دارد گفت: امیدواریم با عملکرد تیم دیپلماسی کشور، شاهد رشد صعودی و چشمگیری در این منطقه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سردار سعید محمد» در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند اظهار کرد: مناطق آزاد کشور ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت های توسعه ای، اقتصادی، صادراتی و سرمایه گذاری دارند و لذا استفاده از این ظرفیت ها بر اساس سیاست های کلان کشور، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه مناطق آزاد قانون، ابزار و امکاناتی دارند که بر مبنای آن برنامه ها و فعالیت های خود را پیش می برند افزود: در این مسیر برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیاز به کمک و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی است.

 

وی خواستار استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد به عنوان موتور اقتصاد کشور شد و تصریح کرد: منطقه آزاد اروند منطقه ای مستعد است و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی منطقه دارد که امیدواریم با عملکرد تیم دیپلماسی کشور شاهد رشد صعودی و چشمگیری در این منطقه باشیم.

 

سردار محمد ماهیت تجاری مناطق آزاد را بی ارتباط با قاچاق دانست و اضافه کرد: قاچاق یک پدیده پیچیده، پنهان و مرموزی است که امکان دارد در تمام نقاط کشور رخ دهد، نگاه به مناطق آزاد باید تجاری و اقتصادی باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه فعالیت و ماموریت مناطق آزاد فرابخشی است عنوان کرد: این مناطق، بخصوص منطقه آزاد اروند از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که باید از آن بهره برد، متاسفانه یکی از عمده ترین مشکلات مناطق آزاد مالیات بر ارزش افزوده است که در این زمینه نیز لایحه ای به دولت تقدیم خواهد شد تا پس از بررسی در مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد.

 

مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد کشور اصل رونق اقتصادی و تجاری را در سرزمین اصلی عنوان کرد و ادامه داد: مناطق آزاد باید در جهت سرمایه‌گذاری، صادرات، تولید، وارد کردن فناوری‌های نوین فعالیت کنند؛ خوشبختانه ظرفیت رونق در مناطق آزاد کشور وجود دارد اما در کنار آن نیازمندی هایی نیز مطرح است که برای رفع آنها، هم افزایی بین بخشی لازم است، لذا جذب منابع دولتی در مناطق آزاد لازم است و برای ایجاد تجارت در این مناطق نیاز به منابع دولتی است تا بتوانند خود و شهرهای اطراف را اداره کنند.

 

وی ابراز کرد: از ظرفیت قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و توسعه مناطق آزاد و رونق و کسب کار استفاده خواهیم کرد، اساس منطق وجودی منطقه آزاد تسهیل بازرگانی و اعطای مشوق‌های ویژه تولید، صادرات و توسعه اقتصادی است، اما در آبادان و خرمشهر مشکلات عمران شهری بی شمار است.

 

سردار محمد با بیان اینکه شورای عالی مناطق آزاد در حد توان برای برطرف شدن چالش‌ های شهری این مناطق کمک خواهد کرد گفت: هدف‌ گذاری اصلی نباید فراموش شود؛ متاسفانه و به اشتباه از گذشته تا کنون منابع مالی مناطق آزاد بر اساس فروش زمین تامین شده که این موضوع سبب چالش‌های فراوانی در این زمینه گشته است که تلاش خواهیم کرد این رویه به زودی اصلاح شود.

 

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلاتی در زمینه زیرساخت، آب و فاضلاب و برق در منطقه آزاد اروند در شان مردم آبادان و خرمشهر نیست تاکید کرد: می بایست برای رفع این مشکلات اقدام شود تا ساکنان این منطقه از حداقل امکانات رفاهی بهره مند شوند.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور با بیان اینکه مردم منطقه آزاد اروند نیاز مبرم به آرامش و ثبات مدیریتی دارند خاطر نشان کرد: باید بستری برای هم افزایی میان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در منطقه آزاد اروند ایجاد شود تا تعهدات عملی شود.

 

کد خبر 1105184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha