خیران نیکوکار، سه قطعه زمین جدید وقف کردند

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: خیران نیکوکار شیروانی، سه قطعه زمین جدید وقف کردند.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: خیران و نیکوکاران این شهرستان امسال در هفته وقف، سه قطعه زمین به مساحت ۴ هزار و ۸۳۰ مترمربع وقف کردند.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان عنوان کرد: وقف های جدید شامل یک قطعه زمین تجاری واقع در روستای شهرک گلیان به مساحت ۳۰مترمربع، یک قطعه زمین به مساحت چهار هزار مترمربع در روستای قلندرآباد و یک قطعه باغ میمی واقع در روستای ملاباقر به مساحت ۸۰۰ مترمربع است که ارزش ریالی آن در مجموع سه میلیارد ریال برآورد شده است.

 

علیپور خاطرنشان کرد: چهار واقف خیراندیش با نیت برگزاری مراسم دهه فاطمیه در مسجد روستا، ساخت آرامستان روستای قلندرآباد و برگزاری مراسم عید غدیر اقدام به این عمل خیرخواهانه کردند.

 

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته ۱۳ موقوفه جدید به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال با اجرای نیات آزادی زندانیان، قرآنی، اطعام و عزاداری امام حسین(ع)، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و غیره صورت گرفته است.

 

وی تصریح کرد: توزیع بیش از پنج هزاربسته معیشتی، پنج هزار بسته تحصیلی و ۶۰ هزار بسته غذایی گرم بین محرومان و نیازمندان شناسایی شده در مراسم های مختلف از جمله خدماتی بوده که از محل اجرای نیات موقوفات شهرستان انجام شده است.

 

به گفته علیپور این شهرستان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد و دارای ۹۶۰ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

 

 

 

کد خبر 1105212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha