کشاورزان در کشت محصولات، شرایط خشکسالی را جدی بگیرند

مدیر اداره پیش‌بینی هواشناسی شیروان گفت: کشاورزان در کشت محصولات شرایط خشکسالی را جدی بگیرند.

رسول رهنما در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: میزان بارندگی ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۶ درصد کاهش داشته است.

 

 

مدیر اداره پیش‌بینی هواشناسی شیروان تصریح کرد: میزان بارندگی ۶ماهه نخست امسال در این شهرستان، ۶۴.۵ میلی متر ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۵.۹ میلی متر و در درازمدت، ۱۰۴.۳ میلی متر بوده است.

 

 

رهنما خاطرنشان کرد: مجموع کل بارندگی سال ۹۹ ، ۲۲۱.۳ میلی متر در این شهرستان ثبت شده که میانگین بارندگی دراز مدت سالانه ۲۲۹.۷ درصد است.

 

 

وی با اشاره به کشت گندم و سایر محصولات زراعی کشاورزان اضافه کرد: طبق پیش بینی های انجام شده در آبان ماه بارندگی نخواهیم داشت و آذر و دی ماه میزان بارندگی و برف نرمال و بالاتر از نرمال است و دمای هوا نسبت به میانگین بلندمدت نرمال است که در مجموع کل سال پر بارانی خواهیم داشت.

 

 

وی با اشاره به کاهش بارندگی های امسال نسبت به سال گذشته و درازمدت گفت: هرساله در این مدت بارندگی های خوبی صورت می گرفت ولی بر اثر خشکسالی های پی در پی امسال چندین ماه است که بارندگی در این شهرستان صورت نگرفته است.

 

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده و حتی در مناطق مختلف به ویژه تعدادی از روستاها مردم برای تامین آب شرب با مشکل مواجه شده اند.

 

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

 

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلی متر است.

 

 

 

کد خبر 1105216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha