همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه مهم از دولت/ در کشور فاصله طبقاتی وجود دارد

سماکچی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطالبه مهمی که این قشر از دولت دارد خواند و گفت: در کشور فاصله طبقاتی وجود دارد که باید دولت انقلابی در جهت کاهش آن اقدام کند.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، به موضوع کسری بودجه دولت و مشکلاتی که به موجب آن حادث خواهد شد، اشاره کرد و ضمن تاکید بر لزوم کاهش فاصله طبقاتی توسط دولت انقلابی اظهار داشت: اعلام شده ماهانه 52 هزار میلیارد تومان کسری بودجه برای پرداخت حقوق بازنشستگان وجود دارد که باید به نحوی جبران شود.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان درباره برنامه‌هایی که برای جبران این مقدار کسری بودجه پیش‌بینی شده همچنین در باب اثرات و تبعات آن نیز عنوان کرد: نخستین راه و البته آسان‌ترین شیوه برای این کار همان برنامه چاپ بدون پشتوانه اسکناس است که تورم را زیادتر و ارزش پول ملی را پایین می‌آورد.

 

سماکچی دومین راه را برای جبران کسری بودجه شدید دولت، نشر وتوزیع اوراق مشارکت که در سال‌های بعد وضعیت اسفبارتری را به بار می‌آورد خواند و ابراز داشت: سومین راه برای مواجهه با کسری بودجه فروش املاک و اموال دولتی است که در بودجه به حد زیاد گذاشته شده و دولت قادر به انجامش نیست.

 

وی چهارمین راه را روش زیاد کردن نرخ مالیات اعلام کرد و درباره آثار انجام چنین برنامه‌هایی در سطح جامعه و بخش‌های مختلف اذعان کرد: افزایش نرخ مالیات با این وضعیت بد معیشتی مردم به ویژه حقوق‌بگیران اجرا شدنی نیست و قابلیت اجرا ندارد اما می‌توانند جلوی فرار مالیاتی را بگیرند و بدون تردید آثار آن هم مثبت است.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان استقراض از بانک مرکزی و بانک‌ها را هم که در دولت قبلی نهایت این کار انجام شد مورد توجه قرار داد و گفت: بهترین روش زود بازده برای جبران کسری بودجه این است که با تصویب مجلس و دولت، کسر 10 درصدی حقوق نمایندگان مجلس، هیات دولت، شورای عالی قوه قضاییه و کلیه مدیران کشوری و استانی که حقوق و مزایای بالاتر از 15 میلیون تومان دریافت می‌کنند اتفاق بیفتد.

 

سماکچی کسر 10 درصدی حقوق‌ها در بخش هیات مدیره و مدیران عامل مناطق آزاد و شرکت‌های دولتی و تحت پوشش دولت و بانک‌ها را هم ضروری خواند و افزود: به نظر می رسد با این کار انقلابی هم کسری بودجه حقوق بگیران و بازنشستگان جبران می‌شود هم کمی فاصله طبقاتی در کشور کاهش پیدا می‌کند.

 

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان رسیدگی به وضعیت کارگران و اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: همراه با این کار یعنی کسر حقوق و دریافتی مدیران رده بالا کلیه بودجه در اختیار مقامات حذف و فقط بودجه در اختیار ستادهای بحران کشور و استان‌ها باقی می‌ماند.

 

کد خبر 1105218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha