لیگ تندرستی ایران در جهرم برگزار می شود

خداجو از آغاز لیگ تندرستی ایران هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان جهرم خبر داد و گفت: ایجاد نشاط و تحرک اجتماعی از اهداف اصلی این لیگ است.

«عبدالرحیم خداجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: ادامه سیطره کرونا بر ورزش و سایر بخش‌های کشور و اهمیت پرداخت به موضوع رفع کم تحرکی در جامعه که تداومش می‌تواند یک بحران جدید در سلامتی مردم باشد، فدراسیون همگانی را بر آن داشت تا برگزاری دومین دوره لیگ تندرستی را در دستور کار قرار دهد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم افزود: لیگ تندرستی ایران برای دومین سال متوالی در ورزش کشور و با هدف افزایش آمادگی جسمانی و کاهش کم‌تحرکی در اقشار مختلف برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: در این دوره با طراحی مکانسیمی دقیق جهت ارزیابی مشارکت استان‌ها و شهرستان ها در لیگ تندرستی با در نظر گرفتن موضوع جمعیت استانی و شهرستانی جهت ارزیابی عادلانه، میزان مشارکت نسبت به جمعیت مشخص و این موارد طبق جمعیت هر استان کنترل می شود.

 

خداجو ادامه داد: هر استانی که در جلب مشارکت بیشتر مردم در ورزش همگانی موفق تر عمل کند، در جدول رتبه مناسبت‌تری می شود.

 

به گفته وی، هدف از اجرای این طرح ملی ایجاد گفتمان ورزش همگانی در سطح کشور، بالا بردن فعالیت بدنی در میان عموم مردم جامعه، امکان مشارکت حداکثری افراد جامعه، توسعه تندرستی، آمادگی جسمانی و ایجاد نشاط اجتماعی و همچنین جلوگیری از کم تحرکی در جامعه است.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: در لیگ تندرستی، قرار است از تمام ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی در توسعه ورزش همگانی و تولید رقابت در اقشار مختلف مردم در ورزش همگانی و در نهایت ایجاد تحرک بهره‌گیری شود.

 

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر از این طرح ورزشی می‌توانند به آدرس irantandorosti.ir مراجعه کنند.

 

به گفته خداجو، شهروندان می‌توانند از شنبه تا پنجشنبه هر هفته طبق برنامه اعلام شده در لیگ با برنامه تمرینی آشنا شده و ۳۰ ثانیه از تمرینات خود را فیلم بگیرند و با ذکر مشخصات خود، به صورت ویدئو در سایت بارگذاری نمایند، که هر کدام از این ویدیوها یک امتیاز دارد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جهرم گفت: جوایز متنوع و ارزشمندی نیز برای شرکت‌کنندگان و هیات‌ها در نظر گرفته شده که با حضور مسئولان ورزش کشور اهدا می شود.

 

خداجو در پایان اظهار کرد: در جلسه شورای ورزش همگانی شهرستان جهرم مشارکت فعال و حمایت تمامی نهادها جهت حضور فعال در لیگ تندرستی ایران در دستور کار قرار گرفت.

 

کد خبر 1105240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha