فعالیت مجموعه های فرهنگی باید به صورت تخصصی و متمرکز دنبال شود

بانکی پور گفت: امروز باید برای به نتیجه رسیدن موضوعات فرهنگی بتوانیم فعالیت مجموعه های فرهنگی را به صورت تخصصی، عمیق و متمرکزتر اجرا کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «امیرحسین بانکی پور» در نشست فعالان فرهنگی و اثرگذاران عرصه فرهنگ چهارمحال و بختیاری با موضوع بیان دغدغه های فرهنگی و بررسی خلاء های قانونی در عرصه فرهنگ که اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز حضور داشتند، اظهار داشت: امروز باید برای به نتیجه رسیدن موضوعات فرهنگی بتوانیم فعالیت مجموعه های فرهنگی را به صورت تخصصی، عمیق و متمرکزتر اجرا کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه موضوع فعالیت های فرهنگی به نتیجه برسد و فعالیت ها نتیجه بخش باشد، باید تلاش شود، مجموعه های فرهنگی تخصصی و فعالیت ها به صورت عمیق و متمرکز انجام شوند.

 

بانکی پور بابیان اینکه فقط یک درصد بودجه کشور به فعالیت های فرهنگی اختصاص پیدا می کند، افزود: این یک درصد بودجه کشور هم شامل حدودا 70 دستگاه می شود که صدا و سیما، وزارت ورزش و جوانان، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: بودجه اختصاص یافته به فعالیت های فرهنگی شامل موضوعاتی همچون خانواده و جمعیت، ازدواج، فرهنگ، هنر، ورزش و جوانان، سینما، مطبوعات، فضای مجازی، حجاب و عفاف و خیلی از موضوعات دیگر می شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس هم تخصصی کردن فعالیت ها در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته که امسال فقط بر روی مسئله خانواده، جمعیت و فضای مجازی کار می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید جلوی غرب در مسائل فرهنگی منفعل شده و هم صدا گردیم، افزود: فعالان در جبهه فرهنگی باید یکصدا و هماهنگ در مقابل هژمونی غرب بایستند و عمقی فعالیت کنند.

 

بانکی پور در پایان افزود: لازمه فعالیت فرهنگی برای اصحاب فرهنگ، خواندن آثار شهید مطهری و آشنایی با اندیشه های امام و مقام معظم رهبری است.

 

خاطرنشان می شود: در ادامه فعالین فرهنگی و مدیران کانون های سالار شهیدان، شبستان نور، خادم العباس و امام هادی (ع) شهرستان شهرکرد به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

کد خبر 1105273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha