منابع درآمدی اماکن میراثی فارس در استان های دیگر هزینه نشود

عزیزی گفت: منابع درآمدی اماکن میراثی استان فارس باید به همین استان برگردد و اینکه درآمد و عواید حاصل از اماکن گردشگری فارس در استان های دیگر هزینه شود، قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (شنبه 24 مهر) در دیدار صمیمانه با فعالان عرصه گردشگری فارس در جوار آرامگاه حافظ گفت: عواید گردشگری اماکن استان فارس نباید در استان های دیگر هزینه شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نباید به گردشگری و میراث فرهنگی به شکل تهدید محور نگاه کرد بلکه باید با نگاه فرصت محور داشته باشیم و از تجارب سایر کشورها در این زمینه استفاده کنیم.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت نمی تواند تمام مشکلات گردشگری را حل کند و خودمان نیز باید با طرح های خلاقانه و مردمی و استفاده از ظرفیت های بومی و محلی بع فعال شدن این صنعت کمک کنیم.

عزیزی تاکید کرد: خلق قانون های کاربردی با مشارکت فعالان عرصه گردشگری در این میان نقش مطلوبی دارد و طرح ها و نظرات کارشناسی را می توان به قانون مناسب نیز تبدیل کرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که نگاهمان را به سرمایه گذاری و سرمایه گذار تغییر ندهیم، مشکلات گردشگری ما قابل حل نخواهد بود و در این میان از پراکندگی و موازی کاری نیز باید پرهیز کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت بانک ها از گردشگری گفت: قوانین و مدیران کارآمد می تواند بسیاری از مشکلات عرصه گردشگری را حل کند و یک قسمت آن در حوزه اختیارات مجلس و دولت است.

عزیزی ادامه داد: اداره اماکن گردشگری فارس در خارج از استان مدیریت مناسبی نیست و اینکه هیئت امنای اماکن میراثی استان فارس در تهران تصمیم گیری می کنند از نظر ما هیچ توجیهی ندارد و خواسته ما تشکیل هیئت امنا در داخل استان است.

وی تصریح کرد: منابع درآمدی اماکن میراثی استان فارس باید به همین استان برگردد و اینکه درآمد و عواید حاصل از اماکن گردشگری فارس در استان های دیگر هزینه شود، قابل قبول نیست و با وزیر سابق میراث فرهنگی در میان گذاشته شد.

عزیزی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی شیراز نیز گفت: اماکن میراثی در بافت تاریخی به عنوان یک سرمایه باید حفظ شود و باید با نگاه واقع بینانه و هوشمندانه و پرهیز از تصمیمات غیر کارشناسی به توسعه بافت تاریخی  بپردازیم.

کد خبر 1105306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha