واردات باید عقلانی و مدیریت شده باشد/ واردات بی رویه به تولید لطمه می زند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه واردات بی رویه به تولید لطمه می زند، گفت: واردات باید عقلانی و مدیریت شده باشد.

لطف الله سیاهلکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بحث ممنوعیت واردات گفت: واردات باید عقلانی و مدیریت شده باشد، نباید به گونه ای بحث واردات در کشور وجود داشته باشد که به تولید لطمه بزند؛ این یک اصل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه گفته می شود هر وارداتی ممکن است به تولید لطمه بزند این گونه نیست، برخی موارد واردات برای تنظیم بازار است یعنی واردات خودش کمک می کند تا صادرات رونق بگیرد و این گونه واردات عقلانی و پذیرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه واردات ضد تولید باشد عقلانی نیست و نباید انجام شود، گفت: برخی موارد واردات ضد تولید می شود، امکان رقابت تولیدات داخلی را نمی دهد و تولید را به کل نابود می کند. این گونه واردات لجام گسیخته و بدون مدیریت باید ممنوع شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واردات لجام گسیخته و بی رویه اقتصاد کشور را متزلزل می کند و خسارت بزرگی ب تولید وارد می کند و باید از آن پرهیز شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید در بحث واردات بدانیم برای چه و به چه منظور کالایی را وارد می کنیم؛ اگر به این موارد توجه شود، واردات منطقی است و ایرادی ندارد.

 

وی بیان کرد: در بحث تولید نیز باید موانع برداشته شود. ما در حوزه تولید صنایع زیادی داریم که بسته به اینکه کدام وزارتخانه در این رابطه متولی است باید موانع را بردارند.

 

وی با اشاره به تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در مجلس گفت: این قانون بخشی از موانع را بر می دارد و از تولید حمایت و پشیتبانی می کند. ما معتقدیم دولت در بحث تولید نباید دخالت کند چرا که دولت قیم همه امور نیست بلکه باید سیاستگزار و ناظر باشد. در بحث تولید دولت نباید مجری و تصدی گری کند.

 

سیاهکلی تاکید کرد: آنجایی که در بحث تولید لطماتی به این بخش وارد شده است رد پای دولت را یم بینیم. هر کجا دولت وارد شده است و تصدی گری کرده است ما خسارت دیده ایم. مشکلات تولید باید رفع شود در حال حاضر وام ها و بانک ها سنخیتی با تولید ندارند هیچ نوع حمایتی از طرف بانک ها از تولید نمی شود و آنها بیشتر حالت کاسب دارند و برای درآمد خودشان کار می کنند. همه اینها به تولید لطمه می زند و این موانع باید برداشته شود.

 

 

 

 

کد خبر 1105311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha