ضرورت تکمیل پروژه های نیمه تمام برای جلوگیری از خسارات وارده به نقاط سیل گیر

نجفی، گفت: با تأمین اعتبار و تکمیل پروژه های نیمه تمام می توان جلوی خسارات وارده به نقاط سیل گیر را گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شیرزاد نجفی»، امروز(24مهر)، در دیدار با مدیرکل بازرسی لرستان اظهار داشت: حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی برای حفظ امنیت غذایی و خودکفایی ضروری است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه امسال ۱۴ پروژه اجرایی در اداره کل انجام خواهد شد، افزود: شش پروژه در راستای تولید، پنج پروژه در راستای اشتغال و سه پروژه در راستای مانع زدایی خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هر هکتار عملیات آبخیزداری ۵۳۰ مترمکعب آب را در زمین نفوذ می‌دهد، گفت: حجم آب ذخیره شده، نفوذ سالیانه، کنترل فرسایش، کنترل رسوب، افزایش تولید علوفه، پتانسیل کنترل و کاهش تبخیر، ایجاد فرصت‌های شغلی و … از فواید اجرای عملیات‌های آبخیزداری است.

 

نجفی با اشاره به تخریب جنگل ها دلیل ایجاد خطوط لوله نفت و گاز و..، یادآور شد: تخریب جنگل ها و عملیات‌های خودسرانه برخی از ادارات و شرکت‌ها در جنگل و مراتع از جمله معضلاتی است که باید جلوی آن گرفته شود.

 

وی اظهار داشت: جلوگیری از تخریب جنگل ها و رفع مشکل کمبود نیرو و اعتبار از موارد مهمی است که نیازمند توجه بیش از پیش می باشد.

 

نجفی خاطرنشان کرد: زراعت چوب، اصلاح و احیای مراتع، توسعه جنگل کاری، ذخیره گاه جنگلی، طبیعت‌گردی، اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری از جمله اقدامات صورت گرفته توسط منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مهار سیلاب به ویژه در خرم آباد و پلدختر، گفت: این اقدامات تأثیر بسیار زیادی در کنترل سیلاب و اخذ رسوب داشته است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان عنوان کرد: در صورت تأمین اعتبار و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌توان خسارات وارده به نقاط سیل گیر رو به حداقل رساند.

 

کد خبر 1105342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha