عدم ترویج و تبیین مهدویت و انتظار نتیجه حضور فرهنگ غرب است

حجت الاسلام صادقی فر گفت: در جامعه امروز از برخی جهات شاهد حضور فرهنگ غرب هستیم و همین ورود نرم فرهنگ غربی موجب شده است که از فرهنگ مهدویت و انتظار دور بمانیم و به نوعی فرهنگ و ارزش‌های تمدن غرب مانع از ترویج و تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار شده است.

حجت الاسلام «حسن صادقی فر» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: در سالروز امامت امام عصر و زمان خود قرار داریم و باید از امروز برنامه زندگی ما در این راستا و برای ظهور امام زمان مان بیش از همیشه باشد.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: باید فرهنگ انتظار در تمام ابعاد زندگی مردم نهادینه شود و انوار نورانی آن به مردم شناسانده و در جامعه انعکاس یابد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه ما در قبال امام زمان خود مسئول هستیم و زمینه سازی برای ظهور از وظایف تک تک ما در جامعه اسلامی است و کانون مساجد در این بخش باید پیشقراول بوده و با جدیت بیشتری در راستای فرهنگ مهدویت تلاش کنند.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: در جامعه امروز در برخی از جهات شاهد حضور فرهنگ غرب هستیم و همین ورود نرم غرب و فرهنگ غربی موجب شده است که از فرهنگ مهدویت و انتظار دور بمانیم و به نوعی فرهنگ و ارزش‌های تمدن غرب مانع از فرهنگ مهدویت و انتظار است.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: اگر چه نشست های روشنگری فرهنگ مهدویت و انتظار در کانون امام علی(ع) نکا در مناسبت های مختلف و به فراخور شرایط اجرایی می شود اما این کافی نیست و تلاش داریم تا سلسله جلسات مهدویت و فرهنگ مهدوی را در این کانون شکل داده و در این راستا تلاش مستمر داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: همه ما باید در مسیر فرهنگ‌سازی ظهور برای امام زمان خود تلاش کنیم و بچه مسجدی ها با تلاش بیشتری در این راستا گام بردارند تا با غلبه بر فرهنگ غرب، فرهنگ مهدوی در جامعه حاکم شود.

کد خبر 1105360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha