حضور هنرمندان در جامعه یک نیاز اجتماعی است

فرماندار آران و بیدگل گفت: نقش هنر در ایجاد فضای امید، نشاط و شادابی بی بدیل است و حضور هنرمندان در جامعه نه یک امتیاز؛ بلکه یک نیاز اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی در آیین افتتاحیه نمایشگاه گروهی خوشنویسی «مِهر نِی» گفت: هنر در به وجود آوردن تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته و دارد و ایرانیان از دیرباز با هنر به طور عام و هنر خوشنویسی به طور خاص ارتباط داشته‌اند و در معماری ایرانیان نیز این هنر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی، ایرانی‌ترین و اسلامی‌ترین هنر است بیان داشت: نقش هنر در ایجاد فضای امید، نشاط و شادابی بی بدیل است و حضور هنرمندان در جامعه نه یک امتیاز؛ بلکه یک نیاز اجتماعی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل هم در این آئین با اشاره به سابقه طولانی هنر خوشنویسی در ایران، این هنر را علاوه بر نوشتن کلمات با یک خط خاص به نوعی تلفیق با زیبایی دانست.

 

سعید ضابطی پیوند شعر و ادبیات با هنر خوشنویسی را پیوندی ناگسستنی خواند و تصریح کرد: در هنر خوشنویسی از اشعار پر مغز شعرا و ادیبان بنام کشور همچون حافظ که نه تنها در زمره یک شاعر بلکه بعنوان یک هویت ایرانی و هویت تاریخی کشور است بهره برده می شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: هنر خوشنویسی مفاهیم را بهتر بیان می کند و در قاب نقش می بندد و با هنر شعر به نوعی مکمل یکدیگرند.

 

در بخش دیگری از این مراسم با اهدای لوح تقدیر از هنرمندان عرصه خوشنویسی شهرستان آران و بیدگل استاد «عباس متولی» رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان، «اصغر صدیقیان»، «فریبا قپانداری»، «حسن حجتی‌تبار»، «صدیقه ارباب»، «صابر عظیمی»، «امیرحسین شاهمیرزایی»، «زینب صباغی»، «آسیه باغ»، «نسیم حسینی»، «محمدحسین منعمی» و «علی اکبر قندانی» قدردانی شد.

 

همزمان با بزرگداشت هفته خوشنویسی، نمایشگاه گروهی خوشنویسی ۱۲ هنرمند شاخص فوق ممتاز و ممتاز شهرستان با عنوان «مِهر نی» به همت انجمن خوشنویسان شهرستان آران و بیدگل و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگارخانه عرفان شهرستان آران و بیدگل گشایش یافت./

کد خبر 1105402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha