جذب مدرس در کانون زبان ایران تخصصی می شود

محمد نژاد از برگزاری آزمون جذب مدرس در کانون زبان ایران خبر داد و گفت: این آزمون بعد از دو سال به شکل تخصصی در ۳۰ مهر برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسهٔ آموزش زبان‌های خارجی در ایران و خاورمیانه از سال ۱۳۰۴ با عنوان کانون زبان ایران و آمریکا تحت عنوان انجمن ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده ‌است. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و انحلال انجمن ایران و آمریکا، در سال ۱۳۵۸ مرکز آموزش زبان با حکم دادستانی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد و به کانون زبان ایران تغییر نام داد. این مؤسسه با پیروی از الگویی جدید و متناسب با شرایط انقلابی جامعه، آموزش زبان‌های دیگر مانند فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی و حتی زبان فارسی را در آموزش خود قرار داد.هم‌اکنون کانون زبان ایران در ۳۱ استان و ۱۰۰ شهر با بیش از ۲۷۰ مرکز آموزشی و بیش از یک میلیون زبان آموز در هر سال در زمینهٔ آموزش زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی، اسپانیایی و روسی و همچنین تولید محصولات آموزشی و کمک ‌آموزشی در زمینهٔ آموزش زبان‌های خارجی و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان فعالیت می‌کند. قرار است در این هفته آزمون جذب مدرس از سوی کانون زبان ایران برگزار شود. در خصوص دورۀ تربیت حرفه‌ای مدرس و جذب مدرس کانون زبان ایران گفتگویی با «امیر محمد نژاد» معاون آموزشی کانون زبان ایران ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

آزمون جذب مدرس در کانون زبان ایران در دوران شیوع کرونا برگزار شد؟ 

با شیوع ویروس کرونا از زمستان 1398، آزمون جذب مدرس در کانون زبان برگزار نشد و با توجه به آموزش آنلاین، نیاز مراکز به مدرس توسط استان‌های دیگر برطرف می‌شد. در این دوره از آزمون جذب مدرس، تخصصی تر عمل می شود.

 

منظور از تخصصی‌تر شدن آزمون جذب مدرس چیست؟

در این دوره از آزمون قرار است شرکت‌کنندگان در دوره های علمی-تخصصی و همچنین تربیت مدرس کانون زبان ایران حضور یابند تا در صورت قبولی همکاری خود را به عنوان مدرس با کانون زبان ایران شروع کنند. در حقیقت با تخصصی شدن آزمون،مدرسان باید در دو دوره آموزشی شرکت کنند. در دوره های قبل شرکت کنندگان فقط در دوره تربیت مدرس آموزش می دیدند و مرحله ای با عنوان علمی تخصصی وجود نداشت.

 

تاریخ برگزاری آزمون چه زمانی است؟

 این دوره از آزمون ساعت 10 صبح روز جمعه 30 مهرماه برگزار می‌شود.

 

علاقه مندان برای شرکت در این آزمون باید چه اقداماتی را انجام دهند؟

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت register.ili.ir  و انتخاب گزینه «ثبت‌نام آزمون جذب مدرس» در خصوص نحوۀ شرکت در آزمون اطلاعات لازم را کسب نموده و در صورت تمایل ثبت نام کنند.

 

آخرین بار که این آزمون برگزار شد چند نفر جذب شدند؟

در دورۀ قبل 1700 نفر شرکت کننده حضور داشتند که از این میان تعداد 321 نفر پذیرفته شدند. در دورۀ جدید بر اساس نیاز استان ها، از بین قبول شدگان دورۀ TTC، مدرسان علاقه‌مند به تدریس در کانون زبان دعوت به همکاری خواهند شد.

کد خبر 1105429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha