شیعه باید نگاه خود نسبت به امامت را از درخواست داشتن به بیعت تغییر بدهد

حجت الاسلام کفیل با ذکر این نکته که شیعه همواره از امام خود خواهان بوده {خواسته ها و حاجات شخصی} تأکید کرد: شیعه باید نگاه خود را به امامت عوض کند و بیعت داشته باشد یعنی خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدصادق کفیل، بعد از ظهر شنبه(۲۴ مهر) در نشست با جمعی از مربیان پرورشی و معلمان در اداره کل آموزش و پرورش استان به مناسبت سالروز آغاز امامت امام عصر(عجل الله تعال) گفت: برای امام علیه السلام شئونی وجود دارد که متفاوت با عالم هستی است.

 

 

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افزود: ائمه، ۱۴ نور هستند که عِدل و حتی تالی تلو هم ندارند زیرا «امام» مقام ویژه ای است که بعد و در پی ندارد و محور عالم هستی است‌ اما این عظمت و جایگاه امام در جامعه تبیین نشده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه {از یک منظر} شیعیان فقیرترین موجودات هستند؛ توضیح داد: شیعه امام و ولی نعمت و صاحب دارد اما از این اختصاص چه استفاده ای می کند؟! 

 

 

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه یکی از شئون امام علیه السلام به مردم واگذار شده؛ افزود: امام حکومت نمی کند و نخواهد کرد مگر اینکه مردم بخواهند و خواستن مردم هم اختیاری نیست که بگوییم دل مان نمی خواهد امام حکومت کند زیرا خودمان ضرر می کنیم؛ مثل اینکه کسی بگوید دلم نمی خواهد نماز بخوانم، خودش ضرر می کند.

 

 

وی ادامه داد: پس شأن حاکمیت امام دست ما است؛ ائمه همه خانه نشین شدند چون مردم نمی خواستند لذا مشکل غیبت، ندیدن امام نیست و ظهور هم برای دیدن نیست! امام غایب است یعنی امام حکومت نمی کند و ما باید متوجه این مهم باشیم.

 

 

حجت الاسلام کفیل علت دعا برای ظهور را حکومت کردن امام دانست و با تأکید بر اینکه باید برای حکومت قدم برداشت زیرا حضرت زهرا برای حکومت علی(علیه السلام) جان داد؛ اظهار کرد: برای حکومت امام باید برنامه ریزی کرد.

 

 

وی با ذکر این نکته که شیعه همواره از امام خود خواهان بوده {خواسته ها و حاجات شخصی} تأکید کرد: شیعه باید نگاه خود را به امامت عوض کند و بیعت داشته باشد یعنی خواسته امام را بر خواسته خود ترجیح بدهد 
 

 

 

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: حکومت امام عصر به دست شیعه دوران غیبت است که باید بسترسازی کند و از آنجایی که مأموم باید به امام اقتدا کند و چون امام دغدغه ظهور دارد ما هم باید این دغدغه را داشته باشیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه اهل بیت خانه نشین شدند زیرا گرچه دوستدار و محب داشتند اما آدمی که دغدغه او، امام باشد؛ کم بود؛ تصریح کرد: اگر شیعه عاشق اهل بیت بود ظهور رخ می داد.

 

 

حجت الاسلام کفیل اظهار کرد: کسی که عاشق باشد با معشوق خود معامله نمی کند، دنبال نتیجه نیست و... پس کُلفت و سختی تکلیف را با عشق درمان کنید.

 

 

کد خبر 1105433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha