عروسک خارجی با آموزه‌ های دینی و تمدنی ایران اسلامی سازگار نیست

کامرانی گفت: عروسک به عنوان وسیله بازی کودکان تفکرات و فرهنگ ها را به کودکان منتقل می کنند و عروسک خارجی با آموزه‌ های دینی و تمدنی ایران اسلامی سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعیدرضا کامرانی»، امروز (شنبه 24 مهر) در آئین اختتامیه جشنواره استانی ساخت عروسک ‌های بومی، محلی، آئینی و نمایشی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: برخورداری از استعداد و تلاش مستمر برای موفقیت در راه هنر لازم است و هنرمند دارای خلاقیت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس افزود: خلاقیت هنرمندان موجب خلق آثار ماندگار و راهگشایی برای مردم جامعه می شود.

وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با هدف احیا و بازتولید عروسک ‌های بومی و محلی و معرفی فرهنگ غنی استان و شناسایی و تشویق فعالان هنر نمایش عروسکی و جمع ‌آوری و نگهداری عروسک های نمایشی، بومی و محلی برگزیده، جشنواره استانی ساخت عروسک ‌های بومی، محلی، آئینی و نمایشی را برگزار کرده است.

کامرانی با اشاره به اهداف بلند مدت این جشنواره بیان کرد: یکی از اهداف بلند این جشنواره تقویت و توجه بیش از پیش به هنر عروسک ‌سازی است.

وی ادامه داد: بسیاری از عروسک ‌های موجود در کشور، خارجی هستند و لازم است تولید عروسک در کشور در اولویت قرار داده شود زیرا عروسک به عنوان وسیله بازی کودکان تفکرات و فرهنگ ها را به کودکان منتقل می کنند و عروسک خارجی با آموزه‌ های دینی و تمدنی ایران اسلامی سازگار نیست.

خاطر نشان می شود در این مراسم، لیلا هاشم ‌پور، زهرا قربانی و سارا رضایی 80  اثر رسیده به جشنواره را داوری و در نهایت 11  نفر را به عنوان صاحبان 9 عروسک برگزیده معرفی کردند، بدین ترتیب در بخش عروسک‌ های بومی محلی، «زینب کوزلی»، مربی مسئول مرکز گراش، «النا صمدی»، عضو مرکز گله دار، «فاطمه زمردی نژاد»، عضو مرکز رستم، «بهار نمازی»، عضو مرکز لامرد و «سرور درستکا»، شرکت ‌کننده آزاد از شهر لارستان به عنوان صاحبان عروسک ‌های برتر معرفی شدند.

همچنین نرگس عرفانی ‌نیا و الهه ناسوتی مربیان مرکز صدرا، منصوره تقوی ‌فرد و لیلا باقر‌نژاد، مربیان مرکز لارستان،علیرضا فضلی، عضو مرکز صدرا و محمد امین نعمت‌ اللهی، عضو مرکز آباده نیز صاحبان عروسک ‌های برتر در بخش عروسک‌های نمایشی هستند.

کد خبر 1105449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha