معنویت از ارکان اصلی ارتش ایران است/ عقیدتی سیاسی تقویت کننده باورها

حجت الاسلام موسوی گفت: معنویت و پایبندی به اصول مکتبی اسلام از ارکان اصلی ارتش ایران و بر اساس اقدامات عقیدتی و سیاسی است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:24 مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی و سیاسی کشور به عنوان یکی از ارکان اصلی این نهاد نظامی است که البته در بین دیگر نیروهای مسلح نیز وجود داشته و فصل مشترک فعالیت آنان تقویت باورها واعتقادات دینی و مذهبی و سیاسی نیروهای تحت نظر است.

بررسی و گفتگو پیرامون اهداف و اقدامات صورت گرفته در این نهاد فرهنگی ارتش فرصت سازی برای بهره برداری بیشتر نیروهای نظامی و کارکنان وظیفه خواهد بود که زمینه توسعه فعالیت ها را نیز فراهم می کند.

با توجه به جایگاه و ماموریت های متنوع عقیدتی و سیاسی، گفتگوی خبری با حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی«، رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور صورت گرفته که مشروح آن در این خبر آورده شده است.

 

*سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش چه ماموریتی در ارتش دارد؟

 

نهادینه سازی دستورات دینی در بین نیروهای ارتشی و تقویت بصیرت و دانش سیاسی به صورت کلی بر عهده این سازمان بوده و این نهاد بر حفظ و اجرای دستورات دینی وسیاسی نظارت داشته و بر همین اساس آموزش و ارتقا سطح دانش را دنبال می کند.

دانش و مهارت سیاسی و دینی نیروهای ارتش مشخص و کارکردهای آن بر کسی پوشیده نیست و همین مسائل موجب تقویت عملکرد آنان شده و دشمن به واسطه همین توانمندی و تقویت ظرفیت نظامی شکست خورده است.

 

معنویت و پایبندی به اصول مکتبی اسلام از ارکان اصلی ارتش ایران و بر اساس اقدامات عقیدتی و سیاسی است و این اصل همواره با پیروزی انقلاب اسلامی مورد تاکید و توجه بوده است.

 

*نقش معنویت در پیشبرد اهداف ارتش چه کارآمدی دارد؟

 

معنویت قدرت و پشتوانه مهمی برای ارتش و سیستم نظامی کشور بوده و توانسته بر عملکرد و توانایی نیروهای ارتش اثربگذارد و اینکه دشمن و استکبار جهانی در مرزها جرات حمله نداشته و تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی در امنیت است نتیجه همین عملکرد می باشد.

باورهای دینی می تواند شخصیت های بزرگی مثل شهید بابایی و ستاری و دیگر شهدای بزرگ ارتش را تربیت و فرماندهانی مردمی و دارای توانایی را به مرزهای موفقیت برساند.

 

*برنامه های سازمان عقیدتی و سیاسی در چه راستا و رویکردی قرار دارد؟

 

آموزش مفاهیم دینی و قرآنی، روشنگری سیاسی، تربیت حافظ قرآن، تقویت بصیرت دینی و سیاسی و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله ماموریت ها است که در قالب طرح و برنامه های خاصی اجرا می شود.

تمامی این برنامه ها برای کارکنان، خانواده های آنان و کارکنان نظامی در طول سال و در کلیه یگان های نظامی ارتش اجرایی می شود.

اقامه نماز اول وقت یکی از برنامه های همیشگی و پرشکوه ارتش است که توسط عقیدتی مدیریت و برنامه ریزی می شود و کارکنان در این مراسم حضور دارند.

 

*مصادیق برنامه های عقیدتی سیاسی در پدافند منطقه مرکزی کشوری چگونه است؟

 

ماموریت های عقیدتی و سیاسی ارتش در تمامی رده ها اجرا می شود و پدافند هوایی نیز جزئی از این برنامه ها بوده و طرح های مشترک اجرایی می شود.

آموزش مفاهیم قرآنی، تکریم مناسبت ها، تبلیغ و اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی از جمله برنامه های این نهاد است و در حوزه نظارتی و بازرسی نیز نقش دارد.

در تبلیغ دین و احکام و مسائل تربیتی و درخواست های سربازان وظیفه نیز برنامه ریزی و فعالیت می شود و روحانیون و نیروهای نظامی این نهاد فعالیت دارند.

کد خبر 1105454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha