قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و مجموع قربانیان کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹۶۷ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان‌ پناه» عصر امروز (24 مهر) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 224 بیمار در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که 106 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 16 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 74 هزار و 922 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از 493 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 38 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بود.

 

یزدان پناه یادآور شد: همچنین از 321 نمونه رپید تست 10 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های دنا، بهمئی و بویراحمد هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا رشد فراگیر و آسیب زایی بسیاری دارد که لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد.

 

وی خاطرنشان کرد: عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور در تجمعات و دورهمی ها و تردد در مراکز شلوغ و پرخطر از عوامل مهم در شیوع بیماری است.

 

یزدان پناه گفت: با توجه به اینکه بیش از 74 درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن خود را تزریق کرده اند، لذا از والدین انتظار می رود در چند روز آینده واکسن فرزندان خود را تزریق کنند تا انشاالله شاهد بازگشایی مدارس در آبان ماه باشیم .

کد خبر 1105484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha