لزوم برخورد بدون اغماض با افرادی که می خواهند استانداردها را دور بزنند

آقازاده با بیان اینکه تولید محصولات با کیفیت برای هر کشور یک مسئله حیثیتی است خواستار برخورد بدون اغماض با افرادی که می خواهند استانداردها را دور بزنند، شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز (شنبه، ۲۴مهر) در دیدار با «مهناز جعفریان » مدیرکل استاندارد گیلان ضمن تبریک هفته استاندارد به ویژه ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد با بیان اینکه استان گیلان از تنوع تولیدات کشاورزی بالایی برخوردار است و باید از این پتانسیل برای توسعه صادرات کشور بهره گرفت، گفت: تحقق این امر در گرو رعایت استانداردها است.


نماینده مردم رشت و خمام در مجلس افزود: با توجه به استانداردهای تولیدات و خدمات داخلی خواهیم توانست بازارهای خارجی بیشتری را کسب کنیم.   


آقازاده با بیان اینکه تولید محصولات با کیفیت برای هر کشور یک مسئله حیثیتی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه جامعه نسبت به استاندارد حساس تر شده و با گسترش این امر جلوی تقلبات بیشتری گرفته می شود.  
وی تصریح کرد: استاندارد استان ها خدمات شایانی به تحقق اهداف نظام به خصوص در بخش اقتصادی می کنند و اداره کل استاندارد گیلان نیز در این زمینه زحمات زیادی کشیده است و کارنامه موفقی دارد.


نماینده مردم رشت ادامه داد: با رعایت استاندارد در تولید و ارایه خدمات خواهیم توانست فرصت های بهتری برای رقابت با کشورهای رقیب برای حضور در بازارهای جهانی بدست آوریم.   


وی با تاکید بر توسعه تولیدات صادر محور در گیلان گفت: استانداردسازی رغبت مشتریان را نسبت به استفاده از تولیدات ایرانی افزایش می دهد.


آقازاده از تلاش های اداره کل استاندارد گیلان در جهت کاهش روند تخریب های زیست محیطی نیز قدردانی کرد و افزود: انجام چنین اقداماتی در گیلان بسیار ارزشمند است. 


نماینده مردم رشت با اشاره به برخورد بدون اغماض با افرادی که می خواهند استانداردها را دور بزنند، گفت: فرهنگ بالای مردم گیلان به گونه ای است که کیفیت و استاندارد برایشان مهم است و این امر موجب می شود که در جهت تحقق اهداف استاندارسازی بتوانند نقش پر رنگی ایفا کنند و باید از این ظرفیت بهره برد. 

 

* باید گامهای بیشتری در توسعه برند حلال برداشته شود

در ادامه این دیدار «مهناز جعفریان » گفت: گیلان استانی است که در بخش های کشاورزی و گردشگری از توانمندیهای بسیار خوبی برخوردار است و تلاش می شود، استانداردسازی محصولات در این بخش ها بیش از گذشته انجام شود.


مدیرکل استاندارد گیلان افزود: گامهای موثری در جهت تولید محصولات ارگانیک کشاورزی برداشته شده است و امسال در این زمینه هشت گواهی نامه برای هشت مزرعه تولیدکننده محصولات سالم از سوی این اداره کل صادر شده است.


جعفریان ابراز امیدواری کرد: کشاورزان بیشتری در جهت تولید محصولات ارگانیک گام بردارند و در این مسیر از حمایت های اداره کل استاندارد برخوردار خواهند شد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه باید گامهای بیشتری در توسعه برند حلال برداشته شود، تصریح کرد: گیلان ظرفیت های بالایی در این زمینه دارد و می تواند در بخش محصولات استراتزیک استان از جمله چای و برنج کارهای موثرتری انجام دهد.

 مدیر کل استاندارد گیلان به تدوین استاندارد در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: اخیرا برای رشتی دوزی و چادرشب بافی استانداردهایی تدوین شده است و هماهنگ کرده ایم واحدهایی که به صورت رسمی کار می کنند، استانداردسازی را لحاظ کنند تا درحوزه صادرات، رشد بیشتری داشته باشند.


وی به ضرورت ایجاد پژوهشکده کشاورزی در گیلان اشاره کرد و گفت: علاقه مند هستیم در این مسیر حرکت کنیم و تلاش هایی نیز صورت گرفته که امیدواریم با کمک شما نمایندگان این پژوهشکده، سریعتر ایجاد شود‌

 

گفتنی است، در پایان این دیدار از قسمتهای مختلف آزمایشگاه های استاندارد گیلان بازدید بعمل آمد.

کد خبر 1105494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha