افتتاح مرکز دادرسی الکترونیک در بازداشتگاه دیواندره

با هدف تکریم زندانیان و توجه به حقوق شهروندی آنان، مرکز دادرسی الکترونیک در بازداشتگاه دیواندره افتتاح و دادرسی الکترونیکی در زندان‌های کردستان ۱۰۰ درصدی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، در راستای اهداف راهبردی قوه قضائیه مورد تاکید در سند تحول قضایی با هدف تکریم زندانیان و توجه به حقوق شهروندی آنان، مرکز دادرسی الکترونیکی بازداشتگاه دیواندره با حضور  معاون قضایی و آمار و انفورماتیک دادگستری کل استان کردستان، رئیس دادگستری و  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره و با همراهی معاون اداری مالی زندان‌های کردستان افتتاح شد.

 

 

خسروی معاون اداری مالی زندان‌های کردستان در این رابطه گفت: در حال حاضر بجز کانون اصلاح و تربیت مرکز استان که بسترهای راه‌اندازی و افتتاح این مرکز نیز فراهم و به زودی شاهد افتتاح  این مرکز نیز خواهیم بود، در تمامی زندان‌های استان امکان بهرمندی از دادرسی الکترونیکی برای زندانیان فراهم شده است.

 

 

وی افزود: استفاده از تکنولوژی در شرایط فعلی و پاندمی کرونا سبب شده است تا با راه‌اندازی مراکز دادرسی الکترونیکی در زندان‌ها تمامی جلسات دادرسی بصورت منظم و بدون اعزام مددجویان به مراکز قضایی فراهم شود.

 

 

خسروی با اشاره به اجرای موفق واکسیناسیون تمامی زندانیان و کارکنان در زندان‌های استان تصریح کرد: خوشبختانه در زندان‌های استان هیچ مورد ابتلای به کوید 19 مشاهده و گزارش نشده است و این نشان از رعایت اصول صحیح پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز است و راه‌اندازی مراکز الکترونیکی دادرسی و خدمات قضایی و البته ملاقات تصویری در راستای تحقق سند تحول قضایی در زندانها نیز عامل بسیار تاثیر گذاری برای جلوگیری از شیوع بیماری تلقی می‌شود.

 

 

 

با افتتاح این مرکز، در کلیه زندان‌ها در سطح استان امکان بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی و دادرسی الکترونیکی برای زندانیان فراهم شده است و دادرسی الکترونیکی در زندان‌های کردستان 100 درصدی شد.

کد خبر 1105508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha