تفاهم نامه مرمت و بازسازی پل باستانی دزفول منعقد شد

تفاهم نامه مرمت پل باستانی دزفول شامل تهیه طرح مرمت، آسیب شناسی، نجات بخشی، رفع آسیب ها و الحاقات پل و ساماندهی این اثر تاریخی و ارزشمند میان اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و خیران دزفول منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سید حکمت الله موسوی» (شنبه ۲۴ مهر) در آیین امضای تفاهم نامه مرمت و بازسازی پل باستانی دزفول بین اداره کل میراث فرهنگی و خیران شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: تفاهم نامه مرمت پل باستانی دزفول شامل تهیه طرح مرمت، آسیب شناسی، نجات بخشی، رفع آسیب ها و الحاقات پل و ساماندهی این اثر تاریخی و ارزشمند است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه این تفاهم نامه می تواند برای مرمت سایر ابنیه تاریخی شهرستان نیز تداوم یابد افزود: پل باستانی دزفول ظرفیت ثبت جهانی دارد و دبیرخانه ثبت جهانی این پل در سال های گذشته در دزفول تشکیل شده که لازم است فعالیت های این دبیرخانه گسترش یابد‌ ضمن اینکه رفع آسیب ها و ساماندهی پل می تواند شروع خوبی برای تحقق ثبت جهانی پل باشد.

 

«علی فرهمند پور» نیز در این نشست تصریح کرد: پل باستانی دزفول نه تنها یک نماد تاریخی بلکه یک نماد فرهنگی است و ورود خیران به عرصه میراث فرهنگی یک موضوع ارزشمند و حرکتی جدید در این راستا است.

 

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه خیران دزفول همواره در اتفاقات مهم و ارزشمند این شهرستان سهم قابل توجه و مشارکت ارزشمندی داشته اند اضافه کرد: امیدواریم این تفاهم نامه زمینه ساز راه اندازی مجمع خیرین بافت تاریخی و میراث فرهنگی در شهرستان شود تا سایر آثار و ابنیه تاریخی دزفول نیز مرمت و احیا شوند.

 

وی با بیان اینکه مردم دزفول با پل باستانی خاطرات زیادی دارند عنوان کرد: مرمت و باسازی این پل باعث می شود تا این خاطرات به نسل های آینده نیز منتقل شود.

 

فرهمندپور در پایان از همکاری های خیران، اداره کل و اداره میراث فرهنگی خوزستان و دزفول، نماینده شهرستان در مجلس، شورای شهر و شهرداری در راستای انعقاد این تفاهم نامه قدردانی کرد.

 

کد خبر 1105509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha