پای خشکسالی در بر هم زدن معادلات برداشت طلای سرخ در میان است

مدیر جهاد کشاروزی شهرستان فاروج گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی ها امسال بر پیش بینی میزان برداشت اثر گذار است و در برداشت شاهد کاهش خواهیم بود.

«حبیب الله مقتدر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: امسال افزایش سطح زیر کشت زعفران چشمگیر نبوده و بین 50 تا 60 هکتار افزایش داشته ایم.

 

مدیر جهاد کشاورزی فاروج سطح زیر کشت زعفران شهرستان را دو هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: 50 تا 60 هکتار هم امسال زیر کشت رفته که سال‌های آتی به بار می نشیند.

 

مقتدر تعداد خانوار بهره بردار از این محصول در شهرستان را دو هزار و 500 خانوار برشمرد و گفت: میانگین تولید گل به ازای هر هکتار در سطح مزارع شهرستان، 700 کیلو گرم است.

 

وی گفت: سال گذشته روزانه به طور متوسط  34 تا 35 تُن گل زعفران از مزارع شهرستان برداشت می شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی فاروج، نرخ تضمینی اعلام شده از سوی دولت برای خرید این محصول را 205 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: سال گذشته 130 میلیون ریال بود و با توجه به دیر اعلام شدن آن، کشاورزان شهرستان بهره ای از آن نبرده اند.

 

مقتدر گفت: با پیگیری های انجام شده امسال اعلام نرخ خرید تضمینی همزمان با هنگام برداشت این محصول در شهرستان بود که به کشاورزان فرصت تصمیم گیری در خصوص نحوه فروش محصولشان را داد.

کد خبر 1105530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha