شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مرز ۹۰ هزار نفر رسید

شیرانی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۳ مهر ۸۰ هزار و ۹۷۹ مبتلای به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

«مجید شیرانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ۲ درصد از مجموع مبتلایان به کرونا در استان معادل یک هزار و ۶۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روند شیوع کرونا در استان همچنان کاهشی است اما هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی می‌توان این روند را متوقف و یا افزایشی کند.

 

شیرانی همچنین به رنگ ‌بندی جدید کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در رنگ‌ بندی جدید شهرستان کیار از وضعیت زرد به نارنجی و شهرستان اردل از نارنجی به زرد تغییر وضعیت داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر همین اساس در حال حاضر شهرستان‌ های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت پرخطر و شهرستان ‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت خطر متوسط قرار دارند.

 

شیرانی خاطرنشان کرد: محدودیت‌ های ناشی از رنگ بندی ‌های کرونا از روز شنبه اعمال می  ‌شود و اگرچه شیوع کرونا در استان فروکش کرده اما بازرسان بهداشت بر نحوه اجرای پروتکل ‌های بهداشتی نظارت دارند و انتظار می‌رود مردم نیز در این خصوص همراهی کنند.

 

وی، عادی انگاری را مهمترین خطر کنونی در خصوص شیوع کرونا دانست و افزود: توصیه می‌شود تا زمانی که ۷۵ درصد جمعیت استان واکسینه کامل نشده‌اند از برگزاری هرگونه تجمع به ویژه مراسم‌های عروسی و ترحیم خودداری شود.

 

کد خبر 1105533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha