حجاب و صعود بانوان ورزشکار ایرانی

صعود و موفقیت بانوان ورزشکار محجبه ایرانی بر فراز مسابقات جهانی می درخشد و افتخاری برای این قشر و اخلاق مداری در نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: حضور بانوان ورزشکار ایرانی با حفظ پوشش و حجاب در عرصه های بین المللی شگفتی و شرایطی را به وجود آورده تا نسبت به حجمه های دشمن علیه حجاب را خنثی و واقعیت این سنت دینی را پایدار سازد که حجاب محدودیت نبود و امکان رقابت در عرصه های بین المللی و حتی در کشورهای غیر اسلامی را فراهم می سازد.

توطئه دشمن برای حذف حجاب و بی بندباری موضوعی است که با دیدگاه هایی مثل محدودیت سازی حجاب، عدم امکان ورود به عرصه های بین المللی، ایجاد تنفر و مواردی از این قبیل توسعه پیدا کرده در حالی که ورزشکاران محجبه امکان رقابت را داشته و هیچ محدودیتی برای آنان فراهم نشده است.

 

*حجاب ورزشکاران زن در تبلیغ پوشش اسلامی

 

رقابت در عرصه بین المللی زنان ورزشکار نماد خوبی برای گسترش پوشش اسلامی بوده و همین موضوع در تبلیغ مبانی اسلامی و تضعیف توطئه های دشمنان ضد اسلام نقش داشته است.

«زهره دادخواه»، یکی از مدال آوران رقابت های بین المللی جامعه کارگری در رشته پرتاب نیزه در جمع دوستان و ورزشکاران گفت: حجاب و پوشش مانعی برای رقابت ها نبود.

 

این ورزشکار اصفهانی افزود: بانوان نیازمند حمایت از سوی مسئولان برای حضور در عرصه های بین المللی و کسب افتخارات جهانی هستند و نباید عرصه برای آنان سخت شود.

مربیان ورزشی و دیگر ورزشکاران زن کشورمان هم به این مسئله تاکید کرده اند و همواره با حفظ پوشش خود در عرصه بین المللی نقش آفرینی داشته اند.

ورزشکاران ایرانی چرچم دار بسیاری از ارزش های اخلاقی در رقابت های بین المللی هستند و این همان ادامه حرکت قهرمانانی همچون پهلوان تختی است که ورزشکار و قهرمان با اخلاق را به نمایش گذاشته اند.

 

*تاثیر کشف حجاب برخی از بانوان در منظر عمومی

 

کشف حجاب برخی بانوان غیر ورزشکار در سفرهای شخصی حواشی و دنباله هایی داشته که بر نوع تصمیم گیری جامعه زنان نقش داشته و بعضی این مسائل را به جامعه ورزشکار ایران تعمیم می دهند.

ماجرای کشف حجاب یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان در دیگر کشورها حواشی در فضای مجازی ایجاد کرد که مسئولان این هیات ورزشی نسبت به آن پاسخ دادند که آن فرد ورزشکار در سفر شخصی خود کشف حجاب کرده و ارتباطی هم با تیم و کار ورزشی او نداشته است.

 

مسئله اینجاست که بعضا برخی از اشتباهات منجر به ایجاد فضای ناامید کننده ای در جامعه می شود که ارتباطی با اصل موضوع نداشته و چیزی متفاوت است و باید بین واقعیت ها و شایعه پراکنی خط و حدودی وجود داشته باشد.

جامعه متدین و دینی کشورمان این بی اخلاقی ها و کشف حجاب بانوان در سفرهای شخصی را نمی پذیرد و این موضوع را صدمه ای به جریان های اصلی می داند.

 

*ورزش بانوان توام با حجاب

 

جامعه ورزشی بانوان کشورمان،تمرین و فعالیت های ورزشی را توام با رعایت پوشش انجام داده و همواره نسبت به این موضوع دغدغه داشته اند و هیچ وجه جدایی بین ورزشکار قهرمان با اخلاق و حجاب وجود ندارد.

«زهرا کیانی«، ملی پوش اصفهان در رشته ووشو معتقد است که شناسنامه ورزشکار بانوی ایرانی حجاب و نوع پوشش او است و به هیچ وجه نمی توان این موضوع را تفکیک کرد.

 

ورزشکار ایرانی همواره اخلاق و منش قهرمانی را حفظ می کند که مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این باره گفت: ورزشکار زن و مرد کشورمان همواره از خود اخلاق و مدارا را به جای گذاشته اند.

 

سید «محمد طباطبایی« افزود: حفظ پوشش و حجاب در بین زنان شرکت کننده در مسابقات بین المللی، ملی و داخل استانی همواره مورد توجه بوده و هیچ محدودیتی برای آنان ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: دختران جوان و بانوان ورزشکار با حفظ پوشش خود موفقیت های زیادی را نیز در عرصه بین المللی کسب کرده اند و این مدال آوری آنان افتخاری برای کشورشان و از طرفی پیام آور مبانی دینی و اعتقادی بوده است.

کد خبر 1105560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha