اهمیت حجاب یعنی ارزش زن تنها به جسم و زیبایی او نیست

حجت الاسلام مدبر گفت: اهمیت و ضرورت حجاب به معنای این است که شخصیت و ارزش زن تنها به جسم و زیبایی جسمانی او نیست.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: از دیدگاه اسلام، هر کدام از جسم و روح باید در حد و اندازه خودش ارضا شود چرا که فدا شدن روح انسان را به یک حیوان تمام عیار بلکه پست تر از حیوان مبدل و فراموش شدن جسم روح آدمی را بدون مرکب می سازد و از پیمودن راه تکامل باز می دارد.

 

امام جمعه جهرم افزود: از دیدگاه اسلام اگر زیبایی، نشاط و آزادی جسمی به رشد و زیبایی روح آسیب جدی وارد سازد باید آدمی از ارضای بعد حیوانی و خاکی خود چشم بپوشد.

 

وی بیان کرد: البته این سخن بدین معنی نیست که همیشه و در همه موارد زیبایی و آزادی یکی، زشتی و اسارت دیگری را در پی دارد سخن بر سر موارد تزاحم است مواردی که آدمی چاره ای ندارد و بایستی یکی را مهار کند تا دیگری آزاد باشد.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: خداوند متعال، مهربان و خیرخواه بشر فرموده در چنین مواردی روح، آخرت، لذت ماندگار و راهنمایی عقل را برگزینید.

 

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حجاب به معنای این است که شخصیت و ارزش زن تنها به جسم و زیبایی جسمانی او نیست، عنوان کرد: زن عروسک و یک بار مصرف نیست؛ چند بار مصرف هم نیست بلکه او گل همیشه بهار است؛ مادر، مربی و سازنده انسان های بزرگ است.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: بنابراین زن باید از جمال و زیبایی خدادای اش عاقلانه و مدبرانه استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه رسالت وظیفه زن این است که عقل و تدبیر خود را در زمینه و عرصه زیبایی ها، هنرها و استعدادهای زیبای خود به کار گیرد، خاطرنشان کرد: زن ایده ال زنی است که از این همه هنر و زیبایی که در روح و جسم او به ودیعت نهاده شده عاقلانه بهره جوید.

 

کد خبر 1105573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha