لزوم احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در جهرم

رضایی کوچی بر لزوم احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در جهرم تاکید کرد و گفت: با توسعه گلخانه ها هم در مصرف آب صرفه جویی و هم ارزش افزوده مناسبی حاصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رضا رضایی کوچی»، امروز (یکشنبه ۲۵ مهر) در جلسه‌ای که پیرامون احداث شهرک‌های گلخانه ای و حمایت از کشت گلخانه‌ای برگزار شد، گفت: جهرم شهرستانی کشاورزی بوده و عمده اشتغال و راه ارتزاق مردم کشاورزی است.

 

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت خشکسالی و کم آبی در سال های اخیر، افزود: خشکسالی‌های پیاپی و حجم برداشت آب از سفره‌های زیر زمینی عمق چاه‌های کشاورزی جهرم را تا ۵۰۰ متر رسانده است.

 

وی استحصال آب از عمق چند صد متری زمین را برای کشاورزان مقرون به صرفه ندانست و اظهار داشت: برداشت آب از عمق زیاد و هزینه ‌های جاری مقرون به صرفه برای باغداران و کشاورزان نیست.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه باید در جهرم توجه ویژه‌ای به روش‌های نوین کشاورزی و الگوی کشت شود، خاطرنشان کرد: با توسعه گلخانه ها هم در مصرف آب صرفه جویی و هم ارزش افزوده مناسبی حاصل شود.

 

نماینده مردم شهرستان های جهرم وخفر در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: در جلسه با معاونین وزارت جهاد و مدیران استانی و کشاورزان شرایط ایجاد شهرک‌های گلخانه ای و حمایت از گلخانه‌داران بررسی شد.

کد خبر 1105593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha