کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ایده های ناب است

حجت الاسلام ایرانی، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ایده های نابی است که در نظام اسلامی وبعد از انقلاب اسلامی ایجاد و باعث حضور جوانان و نوجوانان در مساجد شود.

حجت‌الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  کانون های فرهنگی هنری مساجد خیلی زحمت می کشند کتابخانه های مساجد_برنامه های فرهنگی هنری مساجد همه این ها را هدایت می کنند و مهمترین نکته در فعالیت کانون جذب جوانان به مساجد است .

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بابیان اینکه  مساجد باید بیشتر از این ها فعالیت و کارکرد داشته باشد افزود:  امام جماعت در هر محله ای به لحاظ جایگاه معنوی که دارد می تواند محور اصلی فعالیت های فرهنگی مساجد باشد و کاری که فهما می‌تواند در این زمینه انجام دهد انتقال تجارب مساجد مختلف و موفق و کانون های موفق به سایر کانون ها در سطح کشور و چه بسا خارج از کشور  است.

 

وی خاطر نشان کرد: این تجارب موفق وقتی معرفی شود و به اطلاع سایر کانون ها برسد باعث الگو برداری و رونق فعالیت ها می‌شود و نهایتاً منجر به آن می‌شود که ما نیروهای توانمند و متخصص و متعهدی در آینده جامعه داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ایرانی تصریح کرد: به تجربه ثابت شده کسانیکه که در مناصب مدیریتی و اجرایی قرار می‌گیرند در صورتی که برخاسته از مساجد ، تربیت شده‌ مساجد و کانون های فرهنگی هنری باشد به مراتب کارایی بهتر ، تعهد بیشتر و سلامت بالاتری نسبت به سایر افراد در امور اجرایی و مدیریتی دارند .

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار کرد: کانون ها باید پر بار شوند و از تجارب یکدیگر استفاده کنند و الگو های موفق را تقویت کنند، با تجاربی که از یکدیگر کسب می کنند نواقص را برطرف کنند که ان شاالله کانون های فعال و موثری در سطح کشور داشته باشیم و محصولات این کانون ها ، اثار و برکاتش و تاثیرات ان به تمام مردم منتقل شود .

 

 

کد خبر 1105594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha