هوشیاری برای کاهش کاهش جرائم لازم است/ تجلیل از ۱۶ کلانتر اصفهان

سرهنگ سپهوند گفت: هوشیاری مردم در جنبه های مختلف برای کاهش کاهش جرائم و عدم ایجاد فرصت مجرمانه لازم است.

سرهنگ «عزیزاله سپهوند» در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به ضرورت پیشیگیری از وقوع جرم و کمک به رفع موانع این حوزه اظهارداشت: یکی از دغدغه های اصلی پلیس کاهش جرایم و پیشگیری از وقوع آن است که کلانتری ها و سایر پلیس های تخصصی علاوه بر شناسایی و دستگیری مجرمان این موضوع را به صورت ویژه دنبال می کنند.

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: برای وقوع جرم سه اصل فرصت مجرمانه، مجرم و هدف باید وجود داشته باشد که فرصت مجرمانه همان موضوعی است که بستر را برای انجام فعالیت مجرم ایجاد می کند.

 

وی ادامه داد: قرار دادن سوئیچ موتور یا ماشین در آن باعث اقدام مجرمانع سریع افراد سودجو می شود و یا اگر خانم ها از طلا و جواهرات خود مراقبت نکرده و در معرض دید عموم قرار دهند یک فرصت و بستر را برای سرقت و خطر جانی خود فراهم می سازند.

 

سرهنگ سپهوند با بیان اینکه هدف همان موضوع اصلی برای انجام سرقت، قتل و هر اقدام مجرمانه است، تصریح کرد: در جامعه افراد سودجو و مجرم وجود دارند ولی باید هوشیار بود که فرصت برای رسیدن به هدف فراهم نشود.

 

وی با بیان اینکه پلیس درصدد تقویت ظرفیت های هوشمند برای تسریع در خدمت رسانی و کاهش جرایم است، خاطرنشان کرد: اقدامات هوشمندان فرصت های جرم را کاهش و در کشف آن نقش دارد.

 

*تجلیل از 16 رئیس کلانتری استان اصفهان

 

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه کلانتری ها نقش مهمی در پیشگیری و ارائه خدمات انتظامی و پیشگیرانه دارند، گفت: همزمان با هفته ناجا از 16 رئیس کلانتری در استان اصفهان که در روند خدمت رسانی، کاهش جرم و اقدامات خاص موفقیت هایی داشته اند تجلیل شد.

 

وی ادامه داد: این افراد با ارزیابی تمامی کلانتری های استان اصفهان انجام و در راستای بهبود عملکرد انجام شده است.

کد خبر 1105598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha