اولتیماتوم معاون  دادگستری خراسان جنوبی به متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای محدوده شهر تأکید کرد و گفت: دادستانی با متخلفان بدون اغماض برخورد قضایی و ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» صبح امروز (۲۵ مهر) در دومین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد ذیل ستاد استانی بازآفرینی شهری اظهار کرد: این جلسه با هدف صیانت از اراضی ملی و در اختیار دستگاه های اجرایی است که باید نظارت ها در این زمینه افزایش یابد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به انجام تغییرات غیرمجاز کاربری و ساخت و ساز در روستاهای محدوده شهر، گفت: دستگاه های متولی اعم از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و ... باید در همان گام نخستین گزارش این تخلفات را به حوزه دادستانی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و برخورد قضایی ارائه دهند.

 

وی به تکالیف شهرداری برای ایجاد کمربند سبز در فضای اطراف شهر بیرجند اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این پروژه علاوه بر تلطیف هوا و مدیریت ریزگردها، تعیین محدوده شهر خواهد بود ضمن اینکه باید سایر دستگاه های متولی نیز با شهرداری همکاری داشته باشند و اراضی مورد نیاز برای اجرای پروژه را در اختیار آنان قرار دهند.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا در ادامه به عموم شهروندان و بنگاه های املاکی که در بحث تقسیم و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی ورود پیدا می کنند، هشدار داد که دادستانی با آنان بدون اغماض برخورد قضایی و ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب خواهد شد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره با دستورالعمل های ابلاغی در زمینه ترک فعل مسئولان و حقوق عامه، گفت: در این راستا اگر مدیران دستگاه های اجرایی کوتاهی داشته باشند دادستانی ورود پیدا خواهد کرد.

 

«هادی شاهوردی» نماینده فرمانداری بیرجند نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه در بیرجند حاشیه نشینی نداریم، گفت: البته ۱۰ قطعه زمین در محله صفامنش است که ساخت و ساز انجام شده اما امکانات نمی توانند بگیرند چون اراضی دولت است که اگر اسناد آن به این افراد منتقل شود دیگر معضلی در شهر وجود ندراد.

 

وی بیان کرد: طی ۲ سال گذشته در بحث ساماندهی اقشار آسیب دیده و کم درآمد با کمک دستگاه های اجرایی در قالب طرح مسکن محرومان یکهزار خانوار در روستاهای اطراف شهر اسکان داده شدند.

 

شاهوردی با بیان رشد بی رویه روستای امیرآباد و حاجی آباد در حاشیه شهر بیرجند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ساخت و سازهای در روستای حاجی آباد در حال شکل گیری است که داخل طرح روستا نیست و جای نگرانی دارد و نظارت بیشتر دستگاه های متولی را می طلبد.

کد خبر 1105633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha