جشنواره مدهامتان پیوند دهنده  نسل جوان با مسجد و قرآن کریم است

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان زمینه ساز پیوند نسل جوانان با قرآن کریم و مسجد است، گفت: کانون های فرهنگی و هنری در جوار مساجد، نقش مهمی در گسترش فعالیت های قرآنی در سطح جامعه به ویژه در بین نسل جوان دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی این استان  از آذرماه سال ۹۹ آغاز و مراحل شهرستانی و استانی آن برگزار شده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه  این جشنواره در سال جاری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بستر فضای مجازی و سامانه بچه های مسجد برگزار شده است، تصریح کرد: افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان بزرگترین و  مهم ترین فعالیت قرآنی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه  این جشنواره قرآنی در سطح استان ایلام با شرکت ۷۷ نفر از اعضای کانون های فرهنگی و هنری و هنری مساجد استان برگزار شد، افزود:  جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته های تلاوت نور، ترتیل، قرائت نماز، مکبری و  اذان برگزار شده که پس از بارگذاری آثار ارسالی از سوی اعضای کانون های مساجد استان و با نظر هیئت داوران، برگزیدگان استانی که حائز رتبه  برتر شدند در مسابقات کشور حضور خواهند داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره مسابقات قرآنی کریم در  استان خراسان رضوی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود، گفت:  مراسم اختتامیه این جشنواره در ۳۰ مهرماه سال جاری برگزار می شود.

 

چراغی پور بیان کرد: فعالیت های قرآنی یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در طول سال است و جوانان و نوجوانان در این فعالیت جضور پرشور و گسترده ای دارند.

 

وی یادآور شد: بر اساس اولویت بندی ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای گسترش فعالیت های قرآنی،  جشنواره مدهامتان بزرگترین و مهم ترین فعالیتی  که در سطح کانون های مساجد استان برگزار می شود و کانون های مساجد استان ایلام هرسال به بهترین نحو، حضور پرشور و گسترده ای در این جشنواره دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و سیاست های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزاری این گونه فعالیت ها، تاثیر بسیار فراوانی بر  شناسایی، تشویق و ترغیب اعضای کانون های مساجد و جوانان در راستای پیوند با قرآن و مسجد ایفا می کنند.

 

چراغی پور بیان کرد: ما هم در سطح کانون های مساجد استان ایلام همواره در تلاش هستیم در این جشنواره عظیم قرآنی، فعالیت خوب و گسترده ای  در سطح استان داشته باشیم و اعضای کانون های مساجد استان حضور پرشوری داشته باشند.

کد خبر 1105634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha