وحدت؛ مسلمانان مطلوب و هدف نهایی/ نگاه جمهوری اسلامی ایران به وحدت مسلمانان استراتژیک است

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به وحدت مذاهب اسلامی نگاه تاتیکی نیست و استراتژیک است، گفت: ما معتقدیم وحدت مطلوب و هدف است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اینکه وحدت باید یک استراتژی باشد نه یک تاکتیک، گفت: تاکتیک یعنی اینکه استفاده ابزاری کردن برای رسیدن به اهداف ولی استراتژی یعنی خود وحدت موضوعیت دارد و ما از وحدت بین مذاهب به عنوان ابزار برای تبیین اهداف نگاه می کنیم.

 

این عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگاه ما این است که وحدت خودش یک مطلوب، هدف و غرض است و این خودش یعنی نگاه استراتژی به وحدت داشتن. نگاه تاکتیکی نگاهی است که برخی از غرب زدگان داشه اند. غربی ها یک روز سراغ این مسئله می روند و روز دیگر سراغ مسئله ای دیگر؛ انگلیسی ها هر از گاهی سراغ یک مذهب می روند و برای اینکه اختلاف بیندازند و بهره برداری خاص سیاسی خودشان را کنند از این نگاه های تاکتیکی استفاده می کنند.

 

وی تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری و نظام به بحث وحدت به گونه ای دیگر است در حال حاضر مقام معظم رهبری فردی از اهل سنت را به عنوان فرمانده نیروی دریایی منصوب کردند و این نشان می دهد که نگاه جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری نسبت به وحدت نه یک نگاه تاکتیکی بلکه استراتژیک است. ما معتقدیم مسلمانان در هر جای دنیا باید دست به دست هم بدهند و مسایل و مشکلات خود را با همگرایی حل کنند.

 

سلیمی خاطرنشان کرد: موضوع این است که دشمنان اسلام با جناح ها و مذاهب اسلامی مشکل ندارند بلکه با اصل اسلام مخالف هستند. مسلمانان باید با آگاهی از این مسئله از دین و اعتقاد خود دفاع کنند.

کد خبر 1105637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha