۱۳ آبان باید به یک فرهنگ فکری برای دانش آموزان تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار تبدیل ۱۳ آبان به یک فرهنگ فکری برای دانش آموزان شد و گفت: بزرگداشت چنین روزی بهترین راه انتقال پیام عزت، استقلال و پیشرفت به دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» پیش از ظهر امروز (25 مهر ماه) در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: یکی از علت های به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی، خسارت ها و ظلم هایی بود که استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث در دوران حاکمیت خود بر کشورمان به ما تحمیل کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و آغاز زعامت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: ما یاد و خاطره شیرینی از حاکمیت و دخالت آمریکا و انگلیس در امورات کشورمان و سرنوشت ملت ایران نداریم.

 

وی با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب اسلامی خاطره ای به غیر از ذلت، بدبختی، خاری و حقارت ملت ایران نداشت، افزود: اگر در دوران پهلوی به عنوان حکومت دست نشانده آمریکا و انگلیس پیشرفت و عزتی برای ملت وجود داشت، دلیلی برای وقوع انقلاب و این همه شهید برای پایه گذاری نظام اسلامی نبود و علما، دانشمندان، دانشجویان و مردم به میدان نمی آمدند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: وقتی ملت ایران مشاهده کردند که رژیم ستم شاهی آنها را در خفت و ذلت نگه داشته، دست به انقلاب زدند، خون دادند و به زندان رفتند.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: استعمار، استکبار و آمریکا دشمن کشور، ملت، عزت و استقلال ما هستند، زیرا ملت ما از ابتدا مطالبه آزادی، دموکراسی، دین داری و اجرای قوانین الهی را داشتند و رژیم منحوس پهلوی در برابر این مطالبه ها ایستادگی کرد.

 

وی با اشاره به دفاع آمریکا و انگلیس از حکومت پهلوی و ایستادگی در برابر ملت مقاوم ایران، ادامه داد: آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دست از فتنه، توطئه، دشمنی، تهدید، تحریم و ترور برنداشتند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه آمریکا امروز نیز از توطئه، قلدری، زور و تجاوز دست برنمی دارد، اظهار کرد: تحریم، تاسیس داعش، حمایت از اسرائیل، ایجاد فتنه و توطئه در مرزها توسط آمریکا صورت می گیرد و نمی توان دشمنی با ملت، عزت، شرافت و انقلاب را فراموش کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از مراتب هوشیاری و آمادگی ما در برابر دشمنی آمریکا و استکبار برگزاری برنامه هایی نظیر 13 آبان است.

 

وی خواستار تبیین و حفظ این سطح از هوشیاری توسط ملت ایران شد و گفت: اساس 13 آبان راهپیمایی و روز دانش آموز است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: 13 آبان این پیام را به دانش آموزان می دهد که در چنین روزی دشمنان برای عزت، کرامت و پیشرفت ایران اسلامی بر روی دانش آموزان اسلحه کشیدند.

 

امام جمعه یاسوج خواستار تبدیل 13 آبان به یک فرهنگ فکری برای دانش آموزان شد و ادامه داد: بزرگداشت چنین روزی بهترین راه انتقال پیام عزت، استقلال و پیشرفت به دانش آموزان است.

 

وی ضمن تاکید بر تحلیل و تبیین استکبار ستیزی در جامعه، افزود: تبیین و تحلیل این مقوله آسیب پذیری کشور و نظام را در برابر دشمنان کاهش می دهد.

 

آیت الله حسینی وقوع انقلاب اسلامی را تنها قیام برای ملت ایران ندانست و اظهار کرد: یکی از آرمان های اسلامی، مکتب تشیع و توصیه های کلام الهی، حمایت از مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی یک انقلاب جهانی است، پس باید این مناسبت ها را با ماهیت حقیقی خود زنده نگه داریم تا از تهدیدها و خطرات دشمنان برعلیه انقلاب و نظام بکاهیم.

 

وی ضمن تاکید بر همکاری ادارات و نهادها در زمینه برگزاری باشکوه 13 آبان، تبیین و تحلیل موضوع 13 آبان را خواستار شد و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ها و برنامه شاد می تواند در راستای تبیین علت مبارزه ما با آمریکا موثر باشد.

 

آیت الله حسینی گفت: امروز همه آزاد اندیشان دنیا به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دلیل ایستادگی در برابر استکبار و استعمار افتخار می کنند.

کد خبر 1105650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha