مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان ۲۷ تا ۲۹ مهر برگزار می شود

ابدالی تکلو گفت: مرحله کشوری چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان با حضور بیش از ۸۰ نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی ۲۷ تا ۲۹ مهر در مشهد برگزار می‌ شود.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان بیش از۱۲ هزار نفر نفر در رشته های حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و قرائت تقلیدی شرکت کردند، گفت:مرحله کشوری این دوره از مسابقات با حضور بیش از ۸۰ نفر از راه یافتگان به مرحله نهایی ۲۷ تا ۲۹ مهر در مشهد برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در هفت رشته و در دو مقطع بالای ۱۶ سال و کمتراز ۱۶ سال برگزار خواهد شد، افزود:این دوره از مسابقات با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در مرحله استانی به صورت مجازی و آنلاین برگزار شد که تجربه جدیدی در برگزاری این مسابقات قرآنی محسوب می شد.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با توجه به اقتضائات محلی و منطقه ای در فعالیت های اجتماعی نقش آفرینی کنند، اظهارکرد: رویداد ملی فهما در هشت گام طراحی شده است که تا امروز سه گام از این مراحل اجرائی شده است.

 

گفتنی است «مُدهامتان» آیه ۶۴ سوره الرحمن و کوچکترین آیه قرآن است که تنها از یک کلمه مُدهامتان تشکیل شده که به معنای «دو باغ سبز و سیراب که از غایت سبزی رنگشان به سیاهی زند» است، این کلمه تثنیه "مُدهامه" در زبان عربی است.

کد خبر 1105661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha