بهره‌مندی ۸۵ هزار سالمند خوزستانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

عبیاوی گفت: ۸۵ هزار مددجوی سالمند از خدمات بهداشتی، درمانی، معیشتی و حمایتی کمیته امداد استان خوزستان بهره‌مند هستند.

«ناجی عبیاوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه ارائه خدمات به سالمندان نیازمند و تکریم آنها در دستور کار این نهاد قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر 85 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خوزستان هستند و از خدمات متنوع کمیته امداد بهره‌مند می شوند.

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان افزود: بیشتر سالمندان به دلایل مختلفی همچون بیماری، بی سرپرستی، از کار افتادگی و فقر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند افزود: 30 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان سالمندان بالای ۶۰٫ سال هستند و مسن‌ترین آنها با 121 سال سن زندگی می‌کند.

 

وی اضافه کرد: از این تعداد 51 هزار نفر زن و 34 هزار نفر مرد هستند که در طول سال از خدمات درمانی، توان‌بخشی، بهداشتی، معیشت، وام کارگشایی بهره‌مند می‌شوند.

 

عبیاوی تصریح کرد: علاوه بر کمک های مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان، مبلغ 600 میلیون تومان به این موضوع اختصاص داده شد که در راستای تجلیل از خانواده های سالمند نمونه تحت حمایت در زمینه های فعالیت فرهنگی اجتماعی به این عزیزان اهدا شده است.

 

وی عنوان کرد: سالمندانی که مبتلا به بیماری خاص یا صعب‌العلاج هستند از خدمات درمانی به‌ صورت رایگان بهره‌مند و به سالمندانی که توانایی حرکت ندارد کمک‌هزینه نگهداری از بیماران زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز سالمندان تحت حمایت به کمک‌های معیشتی و مراقبت‌های بهداشتی توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع غذا بسته‌های معیشتی و ارائه آموزش‌های پیشگیری از کرونا  افزایش آگاهی، خودمراقبتی و بهداشت فردی و سبک زندگی سالم و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای کمک به معیشت سالمندان از اقدامات کمیته امداد استان برای سالمندان است.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این بیماری اذعان کرد: یکی از تمهیدات کمیته امداد در این راستا، توزیع بسته‌های بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در بین سالمندان تحت حمایت است. 

 

عبیاوی به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و یاد آور شد: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

 

کد خبر 1105710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha