مسئولان افغانستان برای تامین امنیت همه مردم افغانستان تلاش کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان افغانستان خواست برای تامین امنیت همه مردم افغانستان تلاش کنند، زیرا مسئولیت امنیت مردم افغانستان با آنهاست و در این خصوص موظف به انجام اقدامات لازم هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در تجمع اعتراض آمیز طلاب و فضلای حوزه علیمه قم که در محکومیت جنایات اخیر در افغانستان برگزار شد، به توطئه‌های آمریکایی و اسرائیلی در منطقه اشاره کرد و گفت: مردم افغانستان بدانند همه جهان اسلام، حوزه علمیه قم و مردان مقاومت پشتیبان آنان هستند و انشاالله پیروزی از آن آنهاست و توطئه آمریکا در افغانستان شکست خواهد خورد.

 

وی افزود: به آمریکا و اسرائیل اخطار می‌دهیم که اگر از این توطئه‌ها و ایجاد تفرقه‌ها دست برندارید مردم منطقه شما را تحمل نمی‌کند و باید منتظر دست انتقام مردم منطقه باشید.

 

آیت الله اراکی تصریح کرد: امروز وحدت جهان اسلام همچون همیشه یک واجب و فریضه الهی بوده و مردم افغانستان بدانند آنچه توطئه دشمن را در منطقه به نتیجه می رساند، تفرقه ما است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این کشتار‌ها ما را از مسیر مقاومت باز نمی‌دارد، افزود: یاران مقاومت همچون سردار سلیمانی‌ها همچنان در این امت مشغول مقاومت هستند و مقاومت تا پیروزی کامل بر دشمنان اسلام، آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داشت.

 

این استاد حوزه علمیه قم افزود: علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم امروز آمده اند تا اعلام کنند مردم افغانستان تنها نیستند و همه ما همراه و پشتیبان آنان هستیم و رنج آن‌ها رنج ماست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: ما اعلام می‌کنیم هرگونه کمک و یاری که در توانمان باشد برای مردم افغانستان انجام می‌دهیم.

 

آیت الله اراکی با اشاره به درد و رنج خانواده‌های شهدای افغانستان، افزود: باید برای پشتیبانی و حمایت از این خانواده‌ها چاره اندیشیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان افغانستان خواست برای تامین امنیت همه مردم افغانستان تلاش کنند، زیرا مسئولیت امنیت مردم افغانستان با آنهاست و در این خصوص موظف به انجام اقدامات لازم هستند.

 

وی افزود: امنیت در افغانستان به گونه‌ای تامین شود که کسی جرات تعدی به مردم مظلوم این کشور را نداشته باشد.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه حوادث اخیر در افغانستان دل مسلمانان جهان را جریحه دار کرد، گفت: امروز بار دیگر دشمنان رسول خدا(ص)، دشمنان اسلام و دشمنان بشریت جنایات خود را که از کربلا آغاز شد استمرار دارند.

 

وی با بیان اینکه امروز باید صدای یا لثارات الحسین(ع) را بیش از گذشته سر دهیم، گفت: هنوز هم امویان و دشمنان آل رسول الله(ص) با امام حسین(ع) و آل علی(ع) در جنگند و آنچه امروز در عرصه افغانستان به وقوع پیوست ادامه همان جنایتی است که از کربلا آغاز و تا الان ادامه دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: امروز حوزویان جمع شده اند تا اعلام کنند که اولا دشمن بداند که با این جنایات نمی‌تواند راه امام حسین(ع) را سد کند و دوم اینکه باید بدانند راه امام حسین(ع) و راه سعادت تا رسیدن به هدف نهایی ادامه دارد.

 

در تجمع امروز طلاب که از سوی شورای عالی جامعه مدرسین، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، حاضران با شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «داعش جنایت می‌کند، آمریکا حمایت می‌کند» و «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» خشم و انزجار خود را از عوامل این حوادث تروریستی اعلام کردند.

کد خبر 1105748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha