دولت مردمی و مساجد برای عملیاتی‌شدن بیانیه گام دوم انقلاب هم‌افزا شوند

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: اکنون که دولتی انقلابی وظیفه اداره کشور را بر عهده دارد، انتظار می‌رود بیش از هر زمانی مسجدی‌ها به کمک دولت بیایند و از آن سو نیز دولت از توان عظیم مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کند.

حجت الاسلام «سید مصطفی حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد از صدر اسلام ستون خیمه جامعه بوده اند، اظهار کرد: با مرور سیره پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و در استمرار حرکت چهارده معصوم (ع)، مراجع تقلید درمی یابیم همیشه مسجد را به عنوان پایگاه اصلی مدیریت جوامع اسلامی مطرح می کردند.

 

استاد حوزه علمیه تهران با بیان اینکه این روند در تاریخ اسلام ادامه یافته است و اکنون نیز در دوره استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران نیز تداوم دارد، گفت: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری و دستگاه های تحت نظارت ایشان، به ویژه طی سال های اخیر تلاش بیشتری را برای محکم کردن جایگاه مساجد انجام داده اند و شاهد تحولات خوب و رو به پیشرفتی در این زمینه در کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه مساجد زمینه ساز همراهی آحاد جامعه برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب به ویژه موضوعات دینی و اخلاقی آن شده اند، اضافه کرد: این همراه کردن بسیار مهم است زیرا همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند: «مردم باید محور توسعه باشند» برای عملیاتی شدن مطالبات معظم‌له از جمله بیانیه مهم گام دوم انقلاب نیز لزوم همراهی توده های مردم ضروری است و هیچ نهادی همچون مسجد در این زمینه موثر نخواهد بود.

 

حسینی گفت: اکنون که دولتی انقلابی وظیفه اداره کشور را بر عهده دارد، انتظار می رود بیش از هر زمانی مسجدی ها به کمک دولت بیایند و از آن سو نیز دولت از توان عظیمی که در مساجد نهفته است برای عمل به تک تک بخش های بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کند.

 

کد خبر 1105772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha