خدمت به مردم لازمه رفع مشکلات و جبران عقب ماندگی ها در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، با بیان اینکه مناسب حکومتی فرصتی برای خدمت به مردم و رفع عقب ماندگی ها است، گفت: در گام دوم باید عقب ماندگی ها و کم کاری مسئولان در گام اول انقلاب جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین«سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(25مهر)، در جمع مدیران روحانی ادارات استان اظهارداشت: امام راحل در صحیفه نور جلد۱۸ صفحه ۱۰۱ سال ۶۲ امام راحل می فرمایند: «ما تکلیف داریم  که قضاوت و سایر جهات را حفظ کنیم تا زمانی که جمهوری اسلامی در مسیر خود قرار بگیرد آنگاه علما به پست های خودشان که از همه شریف تر است برمی گردند و من از ابتدا این مطلب را می گفتم که علما شأنشان  نیست که مسئولیت دولتی بپذیرند، خیال می کردم بدون آنها کار درست انجام می شود ولی پس از مدتی دیدم اگر در این وضع باقی بمانیم اصل اسلام در خطر می افتد و از آن معنای اول برگشتم.»

 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: امام راحل مجدد در جلد ۱۳  در سال ۵۹ می فرمایند: «من از اول که در این مسئولیت بودم این کلمه را گفته ام که  شغل روحانیون یک شغل بالاتر از مسائل اجرایی است و چنانچه اسلام پیروز شود روحانیون به سراغ شغل خودشان می روند ولیکن وقتی ما آمدیم و وارد معرکه شدیم دیدیم اگر افرادی بخواهند بر امور کشور تسلط پیدا کنند این کشور به حلقوم آمریکا و شوروی می رود و چون دیدیم نمی توانیم در همه جا افرادی پیدا کنیم که صدر درصد برای رسیدن به  مقصد  اصلی حکومت اسلامی کار کند ما تن دادیم به این که رییس جمهور کشور از علما باشد.»

 

وی با بیان اینکه امام راحل مقصد و هدف را برای ما ترسیم کرده است، تصریح کرد: ما نیامده ایم  که در مسائل اجرایی غرق بشویم بلکه آمده ایم  مقصد واقعی جمهوری اسلامی را دنبال کنیم.

 

امام جمعه خرم آباد عنوان داشت: برای خدمت به مردم لازم است که ضعف ها و کم کاری ها شناسایی شود و به دور از تعارض تدبیر کنیم که مقصد امام راحل را در استان پیش ببریم.

 

وی با بیان اینکه مناسب حکومتی وسیله ای به ویژه برای روحانیت فرصتی برای خدمتگذاری به مردم است، تصریح کرد: روحانیان به ویژه در این راستا رسالت سنگینی بر دوش دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: در گام دوم انقلاب باید از مناسب حکومتی برای خدمت به مردم، جبران عقب ماندگی ها و کمک به رشد و پیشرفت جامعه استفاده شود و کم کاری مسئولان در گام اول جبران شود.

 

وی تأکید کرد: از هر پست و مقامی که دریافت می کنیم باید برای اجرای عدالت، فراهم کردن زمینه لازم برای شکل گیری جامعه اسلامی، انسانی و همچنین اصلاح، ارشاد و هدایت مردم بهره مند شد.

 

نمانده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مدیر شدن در جمهوری اسلامی در هر پستی برای رشد ایمان و گسترش تقوا در بین سطوح و لایه های مختلف جامعه است.

 

کد خبر 1105773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha