وحدت قلوب مسلمین نیاز امروز جامعه اسلامی است 

حجت الاسلام زمانی گفت: لازمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی وحدت بین قلوب مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسن زمانی» امروز(یکشنبه ٢۵ مهر) در همایش علمای شیعه و سنی با موضوع «سیره نبوی و منزلت اهل بیت (ع)» در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان گفت: پیامبر (ص) نمونه و الگوی مکارم اخلاقى براى انسان‌ها در تمام دوران‌ها بوده است و آن حضرت به عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ راستین بشریّت است و هر کس خداوند متعال را به عنوان مبدا هستی قبول دارد راهی به جز تأسی به پیامبر (ص) ندارد.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه، علمای اسلام به عنوان وارثان راه پیامبر (ص) اولویت بیشتری در این مسئله دارند، تصریح کرد: اولین و مهمترین صفت نبی مکرم اسلام (ص) تهجد و عبادت است و باید عبودیت و ذکر دائم را که از صفات ارزشمند و برجسته پیامبر (ص) و اولیاء و بزرگان دین است را در خود تقویت نماییم.

 

وی با اشاره به ویژگی های تهجد و عبادت گفت: کمیت و کیفیت عبادت دو ویژگی مهم و اصلی تهجد و عبادت است که عارفان بزرگ اسلام همواره به آن تاکید داشتند و ما نیز باید به این دو مورد توجه ویژه ای داشته باشیم.


حجت الاسلام زمانی با تاکید براینکه، در راه عبادت و خدمت نباید خستگی در زندگی ماه جایی داشته باشد، تصریح کرد: الگوی ما در راه دین باید افرادی مانند شهید سلیمانی باشند که 40 سال در عرصه جهاد بدون خستگی سعی و تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه، تلاوت قرآن و آیات الهی از صفات و ویژگی های دیگر پیامبر (ص) بود، افزود: امروز باید قدر قرآن را بدانیم و باید از تفاسیر قرآنی بیشتر بهره ببریم و در برنامه ها، تدریس ها، سخنرانی ها، خطبه ها ومحافل قرآنی و در نمازهای جمعه و جماعات به قرآن و کلام الهی بیشتر توجه کنیم.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور افزود: امروز لازم است نکات قرآنی و آیه های قرآن با ترجمه در محافل اداری و عمومی نصب گردد و در نظام آموزشی نیز به قرآن کریم جایگاه بیشتری بدهیم.

 

حجت الاسلام زمانی خاطر نشان کرد: باید ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تجلی یابد و طوری رفتار کنیم که فرهنگ قرآنی فرهنگ حاکم در جامعه باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود، تبلیغ دین را از دیگر صفات و ویژگی های پیامبر (ص) عنوان کرد و گفت: حرص بر تبلیغ داشتن را باید از پیامبر (ص) الگو بگیریم و با تلاش خستگی ناپذیر در امر به معروف و نهی از منکر به هویت اصلی رسول الله و مبانی تبلیغ دین دست یابیم.

 

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور، رافت و رحمت را از دیگر صفات نبی مکرم اسلام عنوان کرد و افزود: رافت، رحمت، مهربانی و اخوت نسبت به مومنان و دیگر ادیان و مذاهب از ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بود و ما هم امروز در جامعه اسلامی به وحدتی نیاز داریم که بین الفت قلوب مسلمین ایجاد شده باشد، یعنی پیروان مذاهب اسلامی یکدیگر را با قلب خود دوست داشته باشند.

کد خبر 1105810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha