توسعه صادرات در آستارا به صورت جدی پیگیری شود

کریم‌زاده گفت: مشکلات و مسائل مربوط به توسعه صادرات و تجارت در آستارا باید به صورت جدی پیگیری و برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«محمدرضا کریم‌زاده» امروز(یکشنبه، ۲۵ مهر) در جلسه کارگروه ویژه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد،اظهارکرد: آستارا با دارا بودن سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برای کشور اهمیت خاصی دارد.

 

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران با بیان‌اینکه آستارا با توجه به پتانسیل‌هایش می‌تواند نقش ویژه‌ای در تقویت ظرفیت‌های تجاری و گسترش صادرات ملی ایران داشته باشد، افزود: مشکلات و مسائل مربوط به توسعه صادرات و تجارت در آستارا باید به صورت جدی پیگیری و برطرف شود.

 

وی بر برطرف کردن مشکلات گمرکات زمینی، ریلی و همچنین مسائل مربوط به مجتمع بندری آستارا تاکید کرد و گفت: برطرف کردن این مشکلات در فصل صادرات بسیار مهم است و هرچه‌ سریع‌تر انجام شود.

 

کریم‌زاده اظهارکرد: روان شدن امور تجارت و صادرات میوه و تره‌بار کشور از مرز آستارا باید به همت همه دستگاه‌های مربوطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

 

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران احداث تیر پارک برای کامیون‌های ترانزیتی داخلی و خارجی در آستارا را یک ضرورت دانست و خاطرنشان‌کرد: ایجاد تیرپارک باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

 

وی با تاکید بر ساماندهی صادرات محصولات با کیفیت از کشور، تصریح‌کرد: صیانت از برند صادراتی ایران را باید جدی گرفت و این مسئله در اولویت کاری ما است.

 

کریم‌زاده با اشاره به اینکه در آستارا با انبوهی از کالاهای صادراتی مواجه هستیم و این بسیار خوب است، گفت: باید موانع موجود در مرز و گمرک آستارا رفع شود تا شاهد افزایش این حجم از کالاهای صادراتی باشیم.

 

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران، مقاصد صادراتی به ویژه کشورهای همسایه ایران، تنوع کالاها و ایجاد زیرساخت‌های تجاری را از اولویت‌های ایران برای توسعه مبادلات دانست و خاطرنشان‌کرد: صادرات یک کار تیمی است و تمامی دستگاه‌های مربوطه باید با جدیت تمام پای کار باشند.

کد خبر 1105826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha