اختصاص ۲ هکتار برای ترانشیپ‌منت در آستارا

فرزام‌صفت از اختصاص ۲ هکتار برای ترانشیپ‌منت در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خبر داد و گفت: این زمین بزودی و به همین منظور از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «آرش فرزام‌صفت» امروز(یک شنبه، ۲۵ مهر) در جلسه کارگروه ویژه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستارا برگزار شد، اظهارکرد: آستارا از مرزهای فعال گیلان در زمینه صادرات و واردات است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان به مشکلات و ایرادات گمرک زمینی آستارا اشاره کرد و افزود: در این گمرک از لحاظ زیرساختی مشکلاتی وجود داشت که در قالب پروژه‌های عمرانی در حال برطرف شدن است.

 

وی با بیان‌اینکه ترانشیپ‌منت یکی از رویه های گمرکی است که زنجیره اشتغال ۲۰۰ نفری را در گمرک آستارا ایجاد کرده است، تصریح‌کرد: این رویه با ملاحظات گمرکی به لحاظ تعداد ورود کامیون‌ها و مدت زمان ماندن کامیون‌ها در محوطه باید اجرا شود.

 

فرزام‌صفت گفت: همه تلاش‌ها بر این است که این رویه گمرکی با مدنظر قرار دادن ملاحظاتی که گمرک از نظر تعداد فرمول‌های ورودی و مدت زمان رسوب کامیون‌ها در محوطه گمرک دارد، انجام شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان خاطرنشان‌کرد: با همکاری اداره کل بنادر گیلان زمینی به مساحت ۲ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا برای ترانشیپ‌منت بزودی اختصاص پیدا می‌کند تا شاهد ترافیک کامیون ها در محوطه گمرک نباشیم.

کد خبر 1105854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha